Diverse gereedschap vragen.

Gestart door knoertS70, 22-04-2013 16:11:25

Vorige topic - Volgende topic

knoertS70

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar wat gereedschap maar heb nog wel wat vragen.

Welke doppenset van 80 a 100 euro kan ik het beste kopen? En kan ik daar het meeste aan mijn auto mee doen?

Is een 320 nm luchtsleutel voldoende voor in ieder geval de wielmoeren?

Alvast bedankt,

Gr. John
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Ries van de Zilverschuit

Verschillende forummers gebruiken deze set:

http://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/doppendiversen/doppensetssubsubsubsub/hbm-208-delige-doppenset-metrisch

Ijzersterke prijskwaliteitverhouding. Maar tegen het veelvoud van de prijs zal er echt wel veel en veel beter spul zijn.

Gebruik hem al twee jaar en alleen een imbusdop is afgebroken op een imbusbout op de aircopomp.  

Alles wat ik nodig had, zat er tot op dit moment in. Nu ben ik geen Dirk natuurlijk...

O ja, en als er wat kapot gaat , kun je het vervangen door iets van Facom, Gedore of Snap-on. Loop je niet in een keer leeg.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

knoertS70

Dank je Ries, dan ga ik die bestellen. Als ik zijn blog lees ben ik ook geen Dirk. ;D

Weet iemand nog antwoord op mijn luchtsleutel vraag?

MVeldhuis

Ik zou een sterkere nemen, 320nm kan weleens te weinig zijn als de boel goed vast zit.
Dat is ook het typische koppel dat bij een cheapy rommelluchtsleutel past dus zou toch ff verder kijken.

knoertS70

Tnx dan gaan we een stap zwaarder.

Gr. John

elianmars

Luchtsleutel sowieso niet bij HBM kopen. Die dingen die ze daar hebben zijn echt niks. Ik heb er ook eentje, maar daar heb ik geen fluit aan.

De koffer heb ik ook en die bevalt me heel goed. Ik heb pas een nieuw dopje 10 en een nieuwe ratel moeten aanschaffen. De rest is heel gebleven en wordt toch al een jaar of 4 gebruikt.

henry classic v70

Misschien is een accu slagmoersleutel iets?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

grijzev70tdi

Die dingen vind ik ideaal. Mits je een goede sterke hebt. In de garage hebben we alleen maar van die dingen en gaan al aardig tijdje mee. Ook erg handig als klanten langs de kant van de weg staan met lekke band. Op stage hebben we luchtsleutels, en loop je toch vaak te kloten met de luchtslang
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Maar de kracht die een luchttol kan leveren, red een accu sleutel nooit.  Een aardig, gemiddeld hobbyding zit zo'n beetje rond de 500-650 NM, alles eronder kwalificeer ik persoonlijk als bagger en weggegooid geld.  de wat sterke luchtsleutels zitten wat hoger en het topsegment  zit op 1250-1375 NM.

Hiervan is alle opbrengst natuurlijk wel afhankelijk of je compressor het überhaupt aankan ! Je kunt een luchttol in je bezit hebben van 1350 Nm en een verbruik van 250 ltr/min, maar als je compressor maar 150 ltr/min kan leveren heb je dus nog niets in je handen.....

knoertS70

Bedankt allemaal. Het wordt een 6?0 nm luchttol ik heb een 200 l/min compressor en accu's ben ik niet zo goed mee. (Lees vergeetachtig)

Groet John

UserID6342

Die 200 ltr/min die je net zegt John, is dat het aanzuigvermogen of het afgegeven vermogen want daar zit een heel groot verschil in.  Wat verbruikt je nieuwe luchtsleutel dan

knoertS70

Pfff. Das een goeie Dirk. De compressor levert 200 l/min (opbrengst) plus 30 liter tank. Wat die sleutel gebruikt durf ik niet te zeggen. Heb jij niet wat liggen?  ;)

Sbv

Ik denk dat een 30l tankje zo leeg is

knoertS70

knoertS70

Ach hij pompt er 200 liter per minuut bij. En we doen 1 moer per keer. Dat moet toch wel lukken?