[VOLVO 850 CLUB MEETING] Sleuteldag Hooftman Waddinxveen 4 mei 2013

Gestart door Volvo 850 Club Nederland, 22-04-2013 20:54:04

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Ook weer thuis. Rubberstrip aan de bovenzijde van de voorruit vervangen omdat er nogal wat windgeruis hoorbaar was (met de nadruk op was, want dat is nu weg ;D) en soms ook wat waterlekkage. Dat is nog niet getest. Het nieuwe rubber is een stuk soepeler en er zit een pees onder wat voor een betere afdichting zorgt.

Lekker daggie gehad zo en nog nooit zo schoon gebleven bij een sleuteldag. Peter Beunder bedankt voor de organisatie en Hooftman bedankt voor de middelen en de locatie. Super allemaal!  :eusa_clap:

Op de terugweg nog even ge(g)roet met Bas (het gordijn van Leusden) bij het invoegen op de A12  :evil: en daarna lekker binnendoor naar huis gesukkeld.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

forumuser

Graag gedaan Ramon. Ik kijk terug op een leuke, goed geslaagde en leerzame dag. Medewerkers van Volvo
Hooftman, leden van de 850Club zeer bedankt voor jullie geweldige inzet, hulp en belangstelling om zo'n evenement te doen
slagen.

Peter.

Driven2Shine

Ook van mijn kant hartelijk dank voor een zeer geslaagde dag en met Name Walter die mij even heeft geholpen met de uitlaat :)
Weet je ook weer wat zwarte handen zijn haha.

De achterbumper gaat komend weekend vervangen worden als de bestelde beugels binnen zijn gekomen.

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Driven2Shine

Brooooooom!!! :D

Geweldig.
Zal later wat foto`s en een filmpje in mijn blog zetten als de rug pijn mee wil werken, kan amper 5 minuten rechtop zitten momenteel.

Sbv

Ik ben in de ochtend maar een geweest om de 850 even uit te laten lezen en voor de gezelligheid. Het zag er al goed uit. Hooftman, dank voor de gastvrijheid.

maruska

hopelijk blijft je lambda melding weg sander.. nooit geweten dat er een "geheugen" in de obd zit.. weer wat geleerd, dankzij orakel William :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

b.splunder

Was weer een gezellige dag bij hooftman
Heb de carterventilatie vervangen
Niet echt een moeiljike klus maar wel veel sleutelwerk
Maar met een beetje hulp is het toch weeer gelukt
ook gelijk service lampje uitgezet en airco uitgelezen
Nu geen olielucht meer in de auto wat een genot
De medewerkers van hooftman en van de volvoclub bedankt en tot de volgende keer    groeten bas van splunder

Walter

Wat een super dag! Peter, bedankt voor je goede organisatie en begeleiding, alles liep heerlijk soepel. Leuk ook om iedereen weer te zien en te spreken.

Hier staan mijn foto's, ook zichtbaar voor mensen die niet op Facebook zitten.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.477695782301975.1073741835.195124237225799&type=3

Ben blij dat de uitlaat er nog onder hangt Steve :)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Galactica

Ries van de Zilverschuit

Hier ook een tevreden clublid! Het was allemaal iets ordelijker dan vorig jaar. Goed werk, Peter! Nu stonden er tenminste alleen auto's op de bruggen. Risico voor de middaggasten is nog atlijd dat de klussen van 's morgens uitlopen en dat er dan nog geen brug vrij is. Maar ook dat wordt meegenomen in de evaluatie. 

Wel een minder leuke ontdekking gedaan: hele slechte compressie op cilinder 5. Maar daar kom ik volgende week in mijn blog nog wel op terug. 

Wel weer leuk: de gesprekken tussen de clubleden.

Hooftman-crew  en Peter en de club, bedankt!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

)()()sT

Citaat van: RRRRR_Ramon op 04-05-2013 16:45:09
Ook weer thuis. Rubberstrip aan de bovenzijde van de voorruit vervangen omdat er nogal wat windgeruis hoorbaar was (met de nadruk op was, want dat is nu weg ;D)

Hier ben ik wel benieuwd naar! Ik had een half los zittende strip en bij Carglass zeiden ze dat die samen met de ruit gemonteerd moest worden ???
Is die strip dus los te bestellen en aan de ruit te kitten?

mehn

Citaat van: )()()sT op 06-05-2013 11:59:18
Citaat van: RRRRR_Ramon op 04-05-2013 16:45:09
Ook weer thuis. Rubberstrip aan de bovenzijde van de voorruit vervangen omdat er nogal wat windgeruis hoorbaar was (met de nadruk op was, want dat is nu weg ;D)

Hier ben ik wel benieuwd naar! Ik had een half los zittende strip en bij Carglass zeiden ze dat die samen met de ruit gemonteerd moest worden ???
Is die strip dus los te bestellen en aan de ruit te kitten?

Zit niet gekit, zit geklemd.
De strip heef de vorm van h. De rechter haak van de h haakt achter de ruit. Snapjum? ;D
Een beetje zoals bij de achterruit van de estate, maar dan op de kop.

Als de strip op zijn plek zit komt er aan de bovenkant nog een ronde strip in (soort dikke waslijn).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Ow ???
Bij mij zat alleen die "h" los op de ruit (prutsers  >:()

Heb jij dat ook Maikel? Dan wil ik dat wel eens zien, of ik moet eens bij de 850 kijken.

mehn

Citaat van: )()()sT op 06-05-2013 12:10:06
Ow ???
Bij mij zat alleen die "h" los op de ruit (prutsers  >:()

Heb jij dat ook Maikel? Dan wil ik dat wel eens zien, of ik moet eens bij de 850 kijken.

Ik heb die rubber draad (of hoe je het wilt noemen) niet. Ik heb begrepen dat dat een modificatie is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: