Handrem C70

Gestart door ErikvG, 19-11-2012 21:44:18

Vorige topic - Volgende topic

ErikvG

Na heel veel prutsen om de nieuw aangeschafte remschoenen goed te krijgen. De -niet originele- schoenen bleven aanlopen en werden dus bloedheet. Ik begon aan mijn eigen kunde te twijfelen. Hoe moeilijk kan het zijn?

Uiteindelijk het ene setje dat er uit was gekomen weer geplaatst. Remkabel zo afgesteld dat de onderkant van de schoenen in rust helemaal terug op het steunblok komt. Dan de hendel 3 tikken omhoog en het wieltje afgesteld dat de  schoenen tegen de trommel komen.
Tussendoor de handrem even helemaal aangetrokken en gelost om te 'zetten'.

En ziedaar... in 1 keer goed! Ritje 10 km snelweg en de trommels zijn nèt handwarm!

De imitatie remschoenen blijken niet aan te sluiten op het onderste steunblok en gaan niet ver genoeg terug en zijn hierdoor niet goed af te stellen. Ik heb er even de slijptol opgezet om dit te corrigeren maar dit is niet echt gelukt.
De Radius van de schoenen klopt wel dus het is de goede maat.

Ik ga dus maar opnieuw bestellen maar nu wel origineel Volvo!

Bespaar me de opmerkingen dat ik meteen originele onderdelen had moeten kopen  :eusa_whistle:

Als ik de nieuwe schoenen ga plaatsen zal ik foto'z maken om het verschil te laten zien aan het nageslacht.

ErikvG

Inmiddels een setje originele remschoenen erin gezet. Wat denk je wat? Die gooi je er bij wijze van spreken vanaf een afstandje in! Zo makkelijk en in 1 keer goed!

Ik ben maar vergeten dat ik imitaties gekocht heb indertijd  :eusa_wall:

Nu het dak nog  8)