Radiateur vervangen.

Gestart door basphil, 21-04-2013 15:30:08

Vorige topic - Volgende topic

basphil

Een maand twee geleden is mijn radiateur vervangen voor een nieuwe maar nu het lekker warm in de auto is met het zonnetje erop schakelde ik de airco in en gebeurt niks.
Dus geen aanslaan geluiden of gevoel ik de motorkap open en voelen aan de leidingen van de airco en die zijn lauw.
Kan het zijn dat er een stekker niet goed zit aangesloten na het verwisselen van de radiateur of is dat uitsluitbaar.
Zoja kan iemand mij vertellen waar en welke dingen het mogelijk zouden kunnen zijn.
Hij is vorig jaar nog getest op hoeveelheid koudemiddel en was toen oke misschien is dit nu op maar hij geeft iedergeval  nu geen kick meer.

Alvast bedankt voor meedenken en mogelijke oplossingen.

Theostek

Citaat van: basphil op 21-04-2013 15:30:08

ik de motorkap open en voelen aan de leidingen van de airco en die zijn lauw.
Kan het zijn dat er een stekker niet goed zit aangesloten na het verwisselen van de radiateur of is dat uitsluitbaar.
Zoja kan iemand mij vertellen waar en welke dingen het mogelijk zouden kunnen zijn.
Hij is vorig jaar nog getest op hoeveelheid koudemiddel en was toen oke misschien is dit nu op maar hij geeft iedergeval  nu geen kick meer.

Alvast bedankt voor meedenken en mogelijke oplossingen.

Beiden leidingen kunnen niet lauw of warm zijn, dat er een stekker niet goed zou aangesloten zijn kun je uitsluiten.
Dus heb je hier te maken met een nakoeling/oververhitting die niet deugt, dat is opletten geblazen.
Betekent dat indien beide leidingen lauw zijn! het koudemiddel niet verdampt! er vind geen fase verandering plaats van het koudemiddel.

Bij dit soort gevallen, zuigt de compressor vloeibaar koudemiddel aan en maakt vloeistofslag, einde compressor.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

basphil

Citaat van: basphil op 22-04-2013 18:08:10
Maar is er nog wel hoop dat het niet het geval is en dat het met Bijvullen opgelost kan worden?
Ik zal een afspraak maken bij de aircoboer en van het knopje afblijven en hopen op een dat het bij bijvullen blijft.
Of kan je zo al zeggen dat het niet best is?

Iedergeval bedankt voor je uitleg Theo.

basphil

Nou Theo de Airco vloeistof was zo goed als op en nu weer bijgevuld en heerlijk koel in de auto  :eusa_dance:
Gelukkig geen lekkage kon goed gecontroleerd worden door fluor vloeistof van de vorige behandeling.