Ervaringen bellen/gebeld worden met Grom Audio icm Big Front

Gestart door T-5Richard, 29-04-2013 10:52:03

Vorige topic - Volgende topic

Arnie82

Eindelijk een update van mijn kant... Ik heb de HTC (voorlopig) in de kast gelegd en de iPhone (4) weer in gebruik genomen... Zowieso een verademing maar dat ter zijde ;D

Bellen middels de GROM BT unit gaat nu zoals het hoort... Prima geluidskwaliteit aan beide kanten. Daarnaast laten ook de streaming audio functie's via de radio toetsen zich beter bedienen... Er zit minder vertraging in het moment van volgende track indrukken totdat de telefoon daadwerkelijk er wat mee doet.

Wat mij betreft dus (met de juiste telefoon) een aanrader!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

T-5Richard

VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R

Arnie82

'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Volvoalst

Hallo Heren,

Ik heb een SC901 in mijn C70 en een iPhone 5. Nu wil ik ook een GROM-unit met BT-functionaliteit laten plaatsen. Ik gebruik mijn iPhone ook veel als navigatie doormiddel van de NAVIGON applicatie. Zeker op lange afstanden, waar je de navigatie gebruikt, is het ook heerlijk om spotify playlisten te beluisteren. Iemand enig idee wat er gebeurt wanneer ik draadloos muziek stream en miep (dame van de applicatie) begint te praten?

Ik hoor het graag..
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

Arnie82

Als je spotify streamt van je iPhone zal de navigatie stem de spotify stream onderbreken voor een mededeling. (lijkt me)
De Grom BT zal hier geen problemen mee hebben.

Sterker nog... stel dat je geluid via USB afspeelt zal de BT unit dit ook onderbreken voor de navi stem van je iPhone...

RoelNL

Citaat van: Arnie82 op 12-07-2013 11:09:56
Als je spotify streamt van je iPhone zal de navigatie stem de spotify stream onderbreken voor een mededeling. (lijkt me)
De Grom BT zal hier geen problemen mee hebben.

Sterker nog... stel dat je geluid via USB afspeelt zal de BT unit dit ook onderbreken voor de navi stem van je iPhone...

Dat klopt helemaal!!!!!
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

T-5Richard

Poep.

Ik ga de 26e op vakantie en heb eindelijk, e i n d e l i j k de knoop doorgehakt en wil de GROM USB2-PLUS interface bestellen, maar bij MoTrade zijn ze nu op vakantie. Levering wordt daardoor zowieso na de 23e. Dat ga ik niet gokken, dus dat wordt dan toch maar weer de Parrot neem ik aan. Jammer.

EDIT: De GROM dan maar besteld in Engeland, is hier met 3-4 dagen. Lang leve internet  :eusa_dance:

johan1989

Citaat van: 850Richard op 16-07-2013 10:01:53
Poep.
De GROM dan maar besteld in Engeland, is hier met 3-4 dagen. Lang leve internet  :eusa_dance:

En, wat zijn jouw bevindingen?
Ik zit namelijk ook te denken om zo'n set te bestellen voor op mijn SC-802.
Liefst schroef ik er een tweedehandsje in, iemand die een GROM-USB2 kwijt wil?

T-5Richard

De Grom heeft inmiddels een tevreden nieuwe eigenaar, ik ben toch weer terug bij Parrot. Heb een 2-DIN Asteroid gekocht. Love it!  ;D

V70 sjefke

Ik heb helemaal geen goede ervaringen met de Grom set.
Vorig jaar voor de vakantie ingebouwd. Ik kreeg al met geen mogelijkheid verbinding met mijn iphone.
Na twee resets (na de vakantie....) lukte het eindelijk om verbinding te maken. Maar: een enkele keer doet hij het wel, maar meestal niet. Ondanks aan-en uitzetten en wat al niet meer.
Vooral lastig als je gebeld wordt en blijkt ineens dat de set het niet doet!
Ik vrees dat ik een maandagochtend exemplaar heb getroffen, maar bij mij vliegt hij er met een bocht uit.
Al een paar keer lastige situaties meegemaakt tijdens het rijden en daar is het niet voor bedoeld!

Arnie82

Jammer te lezen dat er wisselende Grom ervaringen zijn... Ik heb er veel plezier van gehad.
De geluidskwaliteit icm een sc-900 en Dynaudio was voortreffelijk!

Nu meer dan tevreden gebruiker van een parrot asteroid smart... Top toestel maar kan qua looks niet tippen aan een stealth Grom oplossing.

MartijnV70

Heb nu een paar weken een Grom USB2 plus icm een SC901 radio.
Tweedehands gekocht met Fiat software erop maar nieuwe Volvo firmware erop geflasht en gaaaan!
Was eerst van plan om een grote usb stick vol te zetten met losse mapjes, maar wat me eigenlijk veel beter bevalt is een handvol kleine stickjes (met uiterlijke verschillen ;) en daar gewoon 6 albums per stick opzetten. Bladert een stuk makkelijker. Geluid is erg goed en de usb muziek werkt feilloos.

Helaas lukt het me niet om de bluetooth module met mijn sony xperia telefoon te koppelen. Daar waar de oude instap Samsung van mijn dochter binnen een seconde zit te kwebbelen met meneer Grom, krijg ik steeds de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt omdat de pincode niet klopt. Ik krijg geen veld in beeld waar ik een pincode kan invoeren en volgens Sony wordt gewoon standaard de code 0000 verzonden. Heb alle truukjes van de Motrade site nu wel gedaan, incl een paar resets. Niets helpt en Motrademeneer zelf snapt er ook niets van. Telefoon heeft zijn laatste update en ik kan er ook geen info over vinden via Google.
Zijn er hier nog tips wat ik nog meer kan proberen?