Lampje "defecte lamp" blijft branden met verlichting uit

Gestart door Jeroentjuh, 29-04-2013 22:57:44

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

2 weken geleden ging ineens het "lampje defect" lampje branden terwijl er geen lamp defect was, daarna brandde die ineens zwak en toen was die ook zo weer uit. Tot vandaag uit gebleven, tijdens het rijden ging die weer branden, maar de verlichting was uit.

Er zit een trekhaak onder en ook xenon in, maar het vreemde is dat die nu blijft branden, ook met de verlichting uit. Verlichting werkt verder prima.

Iemand dit al eens mee gemaakt? Anders woensdag het schema er maar eens bij pakken en ff op zoek gaan.....

hertogjan6

Citaat van: Jeroentjuh op 29-04-2013 22:57:44
2 weken geleden ging ineens het "lampje defect" lampje branden terwijl er geen lamp defect was, daarna brandde die ineens zwak en toen was die ook zo weer uit. Tot vandaag uit gebleven, tijdens het rijden ging die weer branden, maar de verlichting was uit.

Er zit een trekhaak onder en ook xenon in, maar het vreemde is dat die nu blijft branden, ook met de verlichting uit. Verlichting werkt verder prima.

Iemand dit al eens mee gemaakt? Anders woensdag het schema er maar eens bij pakken en ff op zoek gaan.....
kofferbak lampje??

ik heb bij vele klanten mee gemaakt dat dat het geval was. (en die vergeten ze ook heel vaak om te checken ;) )
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

grijzev70tdi

Deed ie bij mijn alter I ook, ander relais ingezet en nu is het weg. Relais van lampen defect, bij het linkerachterlicht.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

haasje

Citaat van: hertogjan6 op 29-04-2013 23:42:02

kofferbak lampje??

ik heb bij vele klanten mee gemaakt dat dat het geval was. (en die vergeten ze ook heel vaak om te checken ;) )

Wat heeft het kofferbaklampje te maken met een defecte lamp melding?

veerijder

Citaat van: haasje op 30-04-2013 14:34:25
Citaat van: hertogjan6 op 29-04-2013 23:42:02

kofferbak lampje??

Wat heeft het kofferbaklampje te maken met een defecte lamp melding?

is dat geen lamp dan ???

haasje

de lampcontrole in een 850 en x70 controleert nog steeds alleen maar de dim-, achter- en remlichten.

Jeroentjuh

Zal eens zien dat ik een gebruikt relais vind om eens ff te proberen...

ZC3rr0r

Heb ik ook, probleem is bij mij het relais idd.

Andere veel voorkomende oorzaak is sluiting of slechte bekabeling in de stekkerdoos van de trekhaak.