Brandstofpomp vervangen eenvoudig?

Gestart door mantsje, 07-05-2013 15:38:34

Vorige topic - Volgende topic

mantsje

Ik zit enorm in 2strijd... mijn s70 tdi zijn brandstofpomp is niet goed meer, is op tijd gezet en binnen 1 blokje weer fout... moet dus vervangen worden.. is dit eenvoudig om zelf te doen? dan kan ik nog een zoektocht doen naar een goede pomp..
hoor graag jullie ervaringen.
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)

Ewout Schalkwijk

Nee, is niet eenvoudig. Ben er recent bij geweest en je moet echt weten wat je doet en ook over een 'klok' beschikken.

Rij eens langs of bel eens met Pul op Urk. Da's niet zover en Jaap Pul is echt een kei op diesel gebied. Minstens zo belangrijk: Hij trekt niet het vel over je oren.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2013 16:13:49
Nee, is niet eenvoudig. Ben er recent bij geweest en je moet echt weten wat je doet en ook over een 'klok' beschikken.

Rij eens langs of bel eens met Pul op Urk. Da's niet zover en Jaap Pul is echt een kei op diesel gebied. Minstens zo belangrijk: Hij trekt niet het vel over je oren.

Ewøut
Jij hebt nog eea liggen Ewout

mantsje

De auto rijdt niet meer.... dus moet dan per ambu, maar zal ze even bellen in Urk. bedankt voor de tip!

Ewout Schalkwijk

Mijn pomp gaat eventueel hier de markt op. Iets met prijzen enzo. ;D

@mantsje: Suc6. In Urk zijn het echt fijne mensen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

pomp zelf vervangen zal niet zo moeilijk zijn hoor... paar boutjes enzo... paar leidingen en paar draadjes..
En weer even op tijd zetten  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: arjenT5R op 07-05-2013 22:46:35
pomp zelf vervangen zal niet zo moeilijk zijn hoor... paar boutjes enzo... paar leidingen en paar draadjes..
En weer even op tijd zetten  ;D

Ja, vooral dat laatste... Hoewel, het ging best aardig toch? Dynamisch hebben we nog niet gedaan. :eusa_whistle:

arjenT5R

ging prima.. nog ff tooltje regelen dat het nokkenaswiel wat subtieler te bewegen is...

maar statisch timen is belangrijkst dynamisch kunnen ze bij de dealer allemaal en is zoveel werk niet  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

mantsje

Het klinkt eenvoudig ;) heb het nog niet eerder gedaan, dus wel een uitdaging..
Heb nog geen besluit genomen en met de verkeerde pul gesproken (de garage ipv de revisie pul). Morgen maar weer proberen. Heb eigenlijk mijn zinnen gezet op een v70, als ik hier nou net zoveel op moet bijleggen als de reparatie van de s70 doe ik dan liever.. heb nu een tijdelijke auto, dus heb gelukkig geen haast

Douwe

Onder welke condities heb je deze Volvo gekocht?
Dealer?
Particulier?
Handelaar?

Binnen 2 weken had je de problemen met de brandstofpomp al, al terug geweest naar de verkoper?
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de verkoper op 19-04-2013 niets van deze problemen af wist.
Je zou je eventueel kunnen beroepen op "verborgen gebreken" en kunnen proberen met de verkoper een afspraak te maken over het oplossen van dit probleem.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

mantsje

Ik heb de auto van een particulier. Hij heeft de auto na laten kijken en de garage heeft aangegeven dat het de lmm zou zijn als het ging over de incidentele rookpluim. Hij heeft het niet geweten en heb de auto gekocht voor 900 euro dus is de discussie ook niet waard... Auto gaat nu in onderdelen weg (of voor 700 euro in zijn geheel) heb er echt flink van gebaald maar nu heb ik gewoon zin in een goeie v70 8).
Ik wist dat ik een gokje nam, soms win je, soms verlies je wat... Nu dus het laatste :-\

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996