òplossing krukas keering lekage ???

Gestart door bertje_R, 07-03-2003 20:34:21

Vorige topic - Volgende topic

bertje_R

Na al enkele olielekken onder mijn 850 R van 1996 gevenden te hebben, vertelde de dealer dat de achterste krukas keering lekte.

Via een kennis die bij de wegenwacht werk, hoorde ik dat voor dit probleem een olie toevoeging bestaat.

Bij een automaterialen zaak ( munt in nijkerk ) na gevraagt en ja hoor, een flesje NOVASTOP OIL BLEU voor de prijs van  
€ 28,00 excl.

Hiervan doe je 35ml per liter olie, en warempel na 2 dagen zag ik geen lekage meer, volgens de geleerde moet dit spul goed werken.
Ik hou jullie op de hoogte hoe lang dit goed gaat, of heeft iemand er ervaring mee?

gRRRRoetjes Bertje.

Johann

Lap middel
Vandaag of morgen ga je in de toeren op de snelweg en er af op je eigen olie..
Uitstel van executie, carter druk wint toch.

george

Dat denk ik ook. Ik hou al helemaal niet van die vreemde dopes die zomaar bij de smeerolie gooit.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

denkweb

Navraag bij een oliehandel/leverancier:

Het spul maakt de olie taaier. Verder zakt taaie 'zwaardere' olie in het carter omlaag, vormt een soort 'gummielaag' omdat enkele bestanddelen in de dunnere olie oplossen en stopt op deze manier lekkages.

Nadelen:
- Komt het goedje los van de bodem dan ben je nog niet jarig.
- Komt het goedje niet los dan zul je ooit een keer je carterpan los moeten halen na het herstellen van bijvoorbeeld een krukaskeerring om de rommel er weer uit te halen.
- Het is geen echte olie, het smeert dus ook niet!! Teveel van dit spul in de olie kan vastlopers veroorzaken.

Advies:
Vervang je krukaskeerring, bespaart een hoop onzekerheid.

Nou moet ik zeggen dat het spul ooit eens in een oude scheepsdiesel heb gegooid en dat ging jarenlang goed!

Succes in ieder geval.

jan855t5r

er is ook spul dat werkt op basis van weekmakers. De keerringen zijn van een soort rubber/plastic gemaakt en kunnen door langstilstaan of veroudering uitharden.

Het chemische goedje dat je toevoegt reageert met het rubber en maakt het weer soepel. Theoretisch heb je dan weer een goede afsluiting....

Destijds hiep het bij mij maar een paar weken. Later heb ik alsnog de keerring vervangen omdat de lekkage terugkwam!