Even voorstellen wilfred71

Gestart door wilfred71, 10-05-2013 15:54:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wilfred71

Langs deze stel ik mij even voor als nieuw forumlid. Mijn naam is,hoe kan het ook anders Wilfred. Ben momenteel Volvoloos na respectievelijk een 244, 740,480 en s40 gereden te hebben. Momenteel rij ik in een Saab 9-3 en heb ook nog een Saab 99. De 9-3 wordt te slecht en moet eruit,ook is er gezinsuitbreiding op komst. Omdat ik de 850(sedan en estate) en de v70 classic al vanaf de jaren 90 een erg mooie auto gevonden heb wil ik kijken of ik een geschikt exemplaar kan vinden.
Ik ga eerdaags op zoek naar eentje met een acceptabele kilometerstand en een mooie onderhoudshistorie.
Tot die tijd verdiep ik mij op het forum en verrijk ik mij met tips en dergelijke.


petrolhead2.5

welkom hier, veel succes met je zoektocht naar een andere zweedse schone.  ;D persoonlijk heb ik de saab 9-3 ook altijd een erg mooie auto gevonden, maar een roffel is, zeker als estate ruimer en praktischer

henry classic v70

Welkom Wilfred,

Wat is voor jou een acceptabele kmstand..?
..en hoeveel km's maak je per jaar (ivm de keuze mogelijkheid benz/LPG/diesel)
Als je goed ingelezen bent zul je ervaren dat kmstanden niet zo heel belangrijk zijn maar de onderhoudshistorie wel.

Succes met je zoektocht
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

wilfred71

Citaat van: henry classic v70 op 10-05-2013 15:59:30
Welkom Wilfred,

Wat is voor jou een acceptabele kmstand..?
..en hoeveel km's maak je per jaar (ivm de keuze mogelijkheid benz/LPG/diesel)
Als je goed ingelezen bent zul je ervaren dat kmstanden niet zo heel belangrijk zijn maar de onderhoudshistorie wel.

Succes met je zoektocht

Het e.e.a hangt af van wat verschillende factoren. Momenteel rij ik zo'n 15000 met de 9-3,2500 met de 99. Mijn vriendin rijdt zo'n 30000 per jaar. In de toekomst zal ze vaker van "mijn" auto gebruik gaan maken ivm de ruimte. Benzine vind ik geen optie,ik word daar niet vrolijk van.Dan liever maar meer mrb,en dus gas of diesel, dan heb je in ieder geval het gevoel dat je wat goedkoper rijdt. Mijn voorkeur gaat uit naar een lpg. Inbouwen is ook nog een optie maar dan moet ik de auto wel een x aantal jaar blijven rijden.
Daarom ben ik ook lid van dit forum geworden. Gewoon lezen wat bezitters/gebruikers ervaren en dan een keuze maken.

http://www.vanjaarsveld.nl/?page=car_details&sc_id=3&sp_id=455

Zoiets moet het dan worden....


henry classic v70

Als je voorkeur uitgaat naar LPG zou ik zoeken naar een 2.5 10V, de beste motoren met de minste/geen problemen op gas en doen héééél veel km's
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Miel850

Welkom.

Leuke kar, jammer van de meegespoten bumpers.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

FGG

Welkom op 't Forum, Wilfred.

Verbaast me dat die 9-3 slecht begint te worden. de oudsten zijn van '98 toch? Dan is 't wel vlot op.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

wilfred71

Citaat van: FGG op 11-05-2013 00:23:22
Welkom op 't Forum, Wilfred.

Verbaast me dat die 9-3 slecht begint te worden. de oudsten zijn van '98 toch? Dan is 't wel vlot op.

FGG

"slecht" is een relatief begrip. De auto wordt voor mij in ieder geval te slecht. Auto heeft al weer heel wat kilometers gemaakt en binnen nu en een jaar komen er enkele grote reparaties aan. Ik twijfelde nog wel of ik dat moest laten maken maar een mens wil ook wel weer eens wat anders,vandaar mijn keuze.
Een sedan vind ikzelf nog steeds érg mooi, mijn vriendin daarentegen niet, zij gaat voor de estate. Ach we zullen wel zien wat het wordt.