How-to carterventilatie aanpassen

Gestart door Rense850T5, 12-05-2013 00:19:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rense850T5

Ja idd T stuk ertussen uit en die andere aan het t stuk gewoon aan het spruitstuk vast laten zitten
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

GekkeBelg

#76
Zo dus

:eusa_silenced:
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

Rense850T5

Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

GekkeBelg

Haha, super!  Was begonnen aan vacuum leidingen en uiteindelijk luchtfilterhuis erbij genomen en nu nog dit :P moest eigenlijk men draagarmen doen, maar das dan vr morgen!
Thx voor de raad. Zal foto sturen van het resultaat. Zal tijdelijk systeem zijn gezien ik nog geen catchcan heb ;)
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

GekkeBelg

Voila, waar een minutemaid wel niet goed voor is :P het werkt in elk geval wel :) gasrespons is zoooo veel beter. Had ik echt niet verwacht (inlaat ook aangepast)
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

GekkeBelg

Citaat van: Rense850T5 op 14-08-2016 20:51:23
Die je nu allebij hebt omcirkeld moet je wel aansluiten

Alleen de vac slang op het patroon met stekker mogen weg gelaten worden.

De linker kan ook wel, als hij maar wel op t inlaat spruitstuk aangesloten blijft (na het T stuk)

effe een oud stukje boven halen.
Ik begon op een bepaald moment een beetje te twijfelen aan de constructie.
Het is nu al een tijdje dat ik zo rond rijdt en de auto doet het prima.

Maar nu vraag ik me af, de vacuumslang dat ook op de stekker zat had ik dus eerst afgedopt. Maar de auto reed dan niet al te super.
Nu rijdt ik al een tijdje met die vacuumslang open, maar ik vraag me dan af wat het nut van die slang is.

Of beeld ik me maar in dat de auto beter rijdt als ze niet afgedopt is.
Ik heb het dus over het slangetje dat je hier kan zien dat normaal op de stekker zit
Dit heb ik dus niet afgedopt.
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

volvobaksteen

Je kan ook alles origineel houden en de vriesdop uit de kleppendeksel beuken. En daar de speciale dop inzetten die worden verkocht bij et of je draaid hem zelf. En de olie catchtankjes van tegenwoordig zijn beetje beroerd want die moet je zelf aftappen. Als je beetje versleten motor heb elke dag Ik zet zelf een t stuk in mijn peilstok dan loopt de olie er gelijk netjes uit. Heb je er nooit meer omkijken naar

Rense850T5

Citaat van: GekkeBelg op 27-03-2017 13:47:13
Citaat van: Rense850T5 op 14-08-2016 20:51:23
Die je nu allebij hebt omcirkeld moet je wel aansluiten

Alleen de vac slang op het patroon met stekker mogen weg gelaten worden.

De linker kan ook wel, als hij maar wel op t inlaat spruitstuk aangesloten blijft (na het T stuk)

effe een oud stukje boven halen.
Ik begon op een bepaald moment een beetje te twijfelen aan de constructie.
Het is nu al een tijdje dat ik zo rond rijdt en de auto doet het prima.

Maar nu vraag ik me af, de vacuumslang dat ook op de stekker zat had ik dus eerst afgedopt. Maar de auto reed dan niet al te super.
Nu rijdt ik al een tijdje met die vacuumslang open, maar ik vraag me dan af wat het nut van die slang is.

Of beeld ik me maar in dat de auto beter rijdt als ze niet afgedopt is.
Ik heb het dus over het slangetje dat je hier kan zien dat normaal op de stekker zit
Dit heb ik dus niet afgedopt.
http://img.photobucket.com/albums/v320/jumping.devil/oto/V70R/inlaat%20-%20pcv/IMG_20160814_193242.jpg

Als je het slangetje eraf laat krijgt de motor valse lucht (lucht die niet door de LMM gemeten word)
Over het algemeen moet de motor daar juist slechter van worden als je de slang open laat. Had je wel beide kanten dicht zitten?
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Rense850T5

Citaat van: volvobaksteen op 28-03-2017 00:11:07
Je kan ook alles origineel houden en de vriesdop uit de kleppendeksel beuken. En daar de speciale dop inzetten die worden verkocht bij et of je draaid hem zelf. En de olie catchtankjes van tegenwoordig zijn beetje beroerd want die moet je zelf aftappen. Als je beetje versleten motor heb elke dag Ik zet zelf een t stuk in mijn peilstok dan loopt de olie er gelijk netjes uit. Heb je er nooit meer omkijken naar


Die doppen zijn leuk maar werkt niet optimaal omdat je nokkenas redelijk veel olie rond spettert en dat direct in je carter ventilatie slang slingert, dan heb ie idd binnen een dag je pot vol.
Ik kan weken rijden zonder hem te hoeven legen. En als je motor zover is versleten dat je het iedere dag moet doen heb je je prioriteiten niet op volgorde, dan zou ik eerst maar eens naar een motorblok revisie kijken
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

GekkeBelg

Citaat van: Rense850T5

Als je het slangetje eraf laat krijgt de motor valse lucht (lucht die niet door de LMM gemeten word)
Over het algemeen moet de motor daar juist slechter van worden als je de slang open laat. Had je wel beide kanten dicht zitten?
[/quote]
Heb een nieuwe inlaatbuis gestoken zonder aansluiting voor het verwarmingsellement. Dus ja beide kanten waren goed toe. Het vacuumslangetje had ik dus afgedopt mr dan dan draaide die precies niet optimaal. Ik zal het nog eens proberen af te doppen maar dan met beter matriaal. Binnenkort ga ik het pcv vervangen, dan kan ik het waarschijnlijk gemakkelijker of rechtstreeks aan het blok afdoppen
Mijn blok heeft nu net over de 400.000km en ik moet het pas na een week of 4 leegmaken.
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

berkel

super handig topic, maar is het mogelijk dat de foto's weer up to date worden gemaakt in het topic?

GekkeBelg

Als je ~original achter .jpg zet, dan komt de foto terug zichtbaar
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

berkel


Rense850T5

Ik ga even kijken of ik ze weer terug online kan krijgen
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!