trillen bij remmen

Gestart door meyerink, 15-04-2013 22:07:55

Vorige topic - Volgende topic

meyerink

Ik zit de laatste tijd te klungelen met de remmen van mijn 850. Eerst remde hij niet goed, wat bleek, wordt te weining gebruikt en de schijven waren stevig geoxideerd. Schoonmaken en een aantal malen stevig geriemd op de snelweg deed wonderen.

Echter, bij het indrukken van de rempedaal vind ik de auto schudden, zowel bij lichte remdruk als bij grotere remdruk. Het lijkt wel alsof de schijven niet recht zijn. Voortrein van de auto is in orde, draagarmen zijn recent vervangen, etc, dus daar ligt het volgens mij niet aan, het zijn de remmen volgens mij.

misschien toch nieuwe schijven erop (ik geloof dat ik met de standaard 15 inch wielen net een slag grotere schijven kan installeren voor net iets meer remdruk. Misschien dan ook gelijk een nieuwe remolie!

iemand suggesties?
Jules

arjenT5R

nieuwe schijven en nieuwe olie dus... grotere rems gaat niet achter 15 duimers
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

meyerink

Zijn redelijk nieuwe banden, zijn goed uitgebalanceerd, en ik voel niets bij normaal rijden, dus de banden zal het niet zijn. Ik denk dat de schijven misschien niet recht zijn. Ik begreep van Chris van der pijl in Nijmegen dat de schijven nog iets van 3 cm groter kunnen achter de 15 inch velgen, groter dan dat gaat inderdaad niet tenzij ik grotere velgen neem (dure optie!).

groet,
Jules

Ludo

Citaat van: meyerink op 16-04-2013 21:04:30
Ik begreep van Chris van der pijl in Nijmegen dat de schijven nog iets van 3 cm groter kunnen achter de 15 inch velgen,

Als je nog steeds deze velgen hebt, ben ik alvast benieuwd hoe die meneer in Nijmegen dat klaar krijgt.  ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54927.0.html

UserID6342

Ken Christ behoorlijk goed en kan me haast niet voorstellen dat hij dit gezegd heeft.  Denk dat je 'm verkeerd begrepen hebt.  Bovendien weet Christ echt wel hoe een 850 in elkaar zit, geloof me en wat mogelijk is.

meyerink

Nee echt, net iets groter als deze schijven (3 cm groter dan nu, is niet veel groter dan de oorspronkelijke maar zou wel een merkbaar effect hebben). het deel van mijn foto dat je nu laat zien laat dat misschien niet helemaal inzichtelijk, maar het kon volgens Chris. Ik heb mijn auto al jaren bij hem in onderhoud, dus ik denk dat hij wel weet wat hij zegt, en precies zoals je al zei, Chris heeft een enorme ervaring met de 850's waar ik tot nu toe altijd op vaar.

groet,
Jules

Ludo

Maak dan een mooie deal met hem.
Als het niet past, krijg jij gratis van hem een mooi, naar eigen keuze een nieuw passend setje velgen.

Wij kijken ondertussen alvast uit naar de foto's van je nieuwe velgen.  :D

UserID6342

Net wat Ludo zegt.  Ik zal het je proberen anders uit te leggen, de standaard maat van de remschijven op een 850 vooras is 280 mm, deze maat zit standaard overal op gemonteerd op iedere 850. Diesel, turbo, N/A, maakt allemaal niet uit.  Als je de remschijven gaat vergroten naar de eerstopvolgende trap, dus naar 302 mm (origineel Volvo remschijven) heb je al 16" velgen en andere brackets nodig.  Even voor de verduidelijking, dit is dus maar 22 mm groter.  Jij wilt nog groter en dan met dezelfde 15" velgen die er nu onder zitten ?

Zou het Christ maar voorleggen, zoals Ludo al zegt ;D

En even, geheel terzijde, het is Christ ipv Chris.  Maar als je daar al jaren komt weet je dat natuurlijk ;D ;D

http://www.oranjegaragevanderpeijl.nl/historie_volvo_nijmegen_garage_van_der_peijl

thuur

Trilt de stoel of het stuur? Ik denk dat een remklauw vast hangt.

Gr 8)

meyerink

Beste Dirk(t)  ;D en anderen,

Ben er inmiddels uit. Dirk had helemaal gelijk, ik had Christ inderdaad fout begrepen. Trillen veroorzaakt door diepe corrossie op de achterste schijven, en verklaart ook waarom de auto een langere remweg had. Deze zijn inmiddels bij hem vervangen, en het remt weer als een nieuwe. Ben bezig met een setje 16 inch velgen, zodra deze erop zitten komen voor de 302 schijven erop. Ik dacht iets groter, maar Dirk had gelijk met de 22 mm. Ook zijn de bougiekabels allen vervangen, en het loopt gewoon mooier!

Ludo, bedankt voor de uitvergroting van mijn velg voordat mijn vrouw vooruit ingeparkeerd had via de stoeprand  >:(

Zo, jullie weer op de hoogte,

groet,
Jules

UserID6342

:eusa_clap: :eusa_clap: Mooi dat het is opgelost Jules maar dat is Christ wel toevertrouwd.  Hij kent onze auto's echt als geen ander en racet er ook mee samen met Jochen.