Volvo 850R

Gestart door BartSluijs, 14-05-2013 12:59:44

Vorige topic - Volgende topic

BartSluijs

Goedemiddag allen,

Op het marktplaatstip topic kwam deze volvo ook al voorbij:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=232340177&cd=635039824750000000&asrc=st

Ik heb contact opgenomen met de verkoper over wat hij met in redelijke staat bedoelde en kreeg deze reactie terug:

CiteerBeste Bart,
Wat betreft de "redelijke staat": de wagen is niet in topconditie, dan moet dit model namelijk boven de 10.000 kosten, maar hij is nog wel betrouwbaar. Ik rij er dagelijks mee, zo'n 25.000 per jaar. Carosserie heeft wat krasjes, hij verbruikt wat meer olie (ik werd er pas op gewezen dat ik te dunne olie gebruikte - 5W40 ipv 15W40. het olieverbruik lijkt nu beter te gaan), spatlap rechtsvoor zit bijna los en hij heeft een kleine beurt nodig.
Banden voor zijn binnen wettelijke norm maar wel redelijk (schuin) versleten. Achter zijn ze goed. Ik heb even een paar foto's met mijn mobiel gemaakt, geen geweldig toesten maar volgens mij kun je zo de banden wel beoordelen.
Met vriendelijke groeten,
Erik Buitenhuis

Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk dat een dergelijke auto in concours staat 10.000e op moet leveren, maar gezien het olieverbruik/tijd lang verkeerde olie gebruikt. Vroeg ik mij af of jullie kunnen inschatten of deze auto de moeite waard is om in Groningen een kijkje te gaan nemen. (is toch een goed stuk rijden vanuit Delft.)

Zolang je alles met een glimlach kunt bekijken, zijn de meeste dingen leuker, leuker dan ze lijken.

FGG

Een 850R van 17 jaar oud in topconditie is ook geen 10.000E waard. :eusa_snooty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

BartSluijs

Als je marktplaats en autoscout mag geloven wel, maar hoeveel zou jij hem waard vinden??
Zolang je alles met een glimlach kunt bekijken, zijn de meeste dingen leuker, leuker dan ze lijken.

)()()sT

Ik zou sowieso die gasinstallatie al niet hoeven, en 5W40 is goede olie hoor ;)

BartSluijs

Citaat van: )()()sT op 14-05-2013 13:08:25

Vanwege hogere slijtage?

KIM

Ik rij al jaren op 5W40 in mijn R. Ik verbruik een liter op 15.000 km.
Maar welk olieverbruik spreken we over?

10.000 zou ik ook graag voor mijn R hebben, maar dat gaat echt niet lukken in deze tijd. Desalniettemin vraagt hij een allezins redelijke prijs.
Ik ben ook niet zo'n fan van dergelijke gasinstallaties maar het hoeft geen probleem te zijn.

peteRRR

Onderhoud history is even belangrijker dan het visuele gedeelte,koppeling/distributie/compressie/onderstel/uitlaat/remmen banden en APK.
Auto is niet te duur maar belangrijk is dat tie in de stage 0 komt en dan ga je pas plezier hebben van de auto,..even geen zorgen. ;)

Stage 0,....http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45720.0.html en daar kan je de tijd voor nemen evt.

Om het goed/juist te doen komt er altijd geld bij,.......maak jezelf geen lucht kastelen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

BartSluijs

Wauw da's een handig topic, kan ik ook gelijk wat antwoorden voor mijn huidige estate opzoeken.

The Volvoboy

Die voorbanden vind ik toch wel erg glad zo op de foto...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Als 2 banden het enige zijn...Stage 0 kost wel wat, maar dan ben je wel gelijk een stuk op weg

BartSluijs

Citaat van: Sbv op 14-05-2013 14:19:08
Als 2 banden het enige zijn...Stage 0 kost wel wat, maar dan ben je wel gelijk een stuk op weg

Inderdaad, het is ook niet bedoeld als auto voor dagelijks vervoer, maar als hobby project, het is dus prima als er wat werk aan zit, op die manier heb ik nog wat te doen in mijn weekenden.

)()()sT

Citaat van: BartSluijs op 14-05-2013 13:10:02
Citaat van: )()()sT op 14-05-2013 13:08:25

Vanwege hogere slijtage?

Nee, het type gasinstallatie in die R. Ik heb zelf 2 turbo's op gas, maar wel Vialle LPi die dergelijke vermogens aankan (en zelfs meer vermogen levert dan benzine). Die "geavanceerdheid" dat ie automatisch omschakelt op benzine is eerder een gebrek.

:D

BartSluijs

m.a.w. even navragen welk merk en type gasinstallatie er in zit?

hertogjan6

is dat niet de ex van beezz??

en die banden "slicks"!!    :o
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

)()()sT

Citaat van: BartSluijs op 14-05-2013 14:40:05
m.a.w. even navragen welk merk en type gasinstallatie er in zit?

Dat kun je inderdaad wel doen, maar algemeen gezegd is Vialle LPi de enige goeie installatie bij een turbo.
Wil niet zeggen dat je (voor dat geld) geen goede op gas rijdende auto hebt, maar ik zal bij stevig gassen wel eens het mengsel laten controleren.

Het is volgens mij niet de ex- van Beezz, want die heeft motorschade en daar wordt de Vialle LPi overgebouwd in zijn nieuwe V70R.