Het Grote OVLOV Subframerubber Inserts Topic.

Gestart door -D©©©L-, 15-05-2013 22:42:36

Vorige topic - Volgende topic

Rense850T5

En is er al iemand die kan vertellen hoe ze bevallen??
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

MrCain

Hmmm..... gaat ook eens kieken naar de versie die Marco heeft => omdat mijn rubbers aardig moe zijn ben ik toch echt zeer benieuwd wat het gaat doen met die inserts  :eusa_think:

De Volvo is aardig zoekerig en aangezien ik mijn voor schokbrekers ook nog eens moet doen...wil toch dit ook proberen met mijn oude schokbrekers om te kieken wat het verschil daadwerkelijk is.
Voor die prijs is het proberen wel waard!

Marco, waar had jij ze nu vandaan?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

den dis

Goeiedag,

Ik heb de IPD rubbers ook gemonteerd bij de ss en ben er wel over te spreken.
De SS reageert precies directer en is minder zoekerig.
De inserts zijn gewoon in de oude rubbers gemonteerd.

Mvg
Dennis

-D©©©L-

De oude situatie:

Montageplaat en bout verwijderd:

Ik heb het inzetstuk ingesmeerd met zeep (rubber kan slecht tegen olie en vet), en ze er zo ver mogelijk met de hand erin gedrukt.
Daarna er verder ingedrukt door de montageplaat terug te plaatsen en met beleid de bout aandraaien.

En zo ziet het er uit als het inzet stuk er geheel in zit.  Natuurlijk moet de bout er nog in met de montageplaat. Vergeet de locktite niet.

4 stuks geplaatst in <30 min.

Sbv

en hoe rijdt het ?

Het is toch ook subframe bouten vervangen na montage van de inserts ?

Piet

Piet

-D©©©L-

Citaat van: Sbv op 21-05-2013 22:51:42
en hoe rijdt het ?

Het is toch ook subframe bouten vervangen na montage van de inserts ?

Ik zien niet in waarom je die zou moeten vervangen.  Vervang je de wielbouten ook na een wielenwissel ?

Piet

wielbouten zijn dan ook geen rekbouten.
Hergebruik je cilinderkopbouten dan ook?

-D©©©L-

Citaat van: Piet op 21-05-2013 22:56:22

Waar is het "zucht" smiley als je het nodig hebt ?

Ik neem aan dat je rekgrens van die bouten al eens uitgerekend hebt. ?!

Sbv

-D©©©L-

Citaat van: Sbv op 21-05-2013 23:04:55
maar hoe rijdt het Marco ?

Geen idee nog, De S80 staat nog te wachten op een nieuw trekhaakbekabelingssetje. 
Ik hoop deze week ook de 422R te kunnen doen, die ken ik uit en te na qua wegligging en dan kan ik een beter gefundeerde mening geven .

Piet

Citaat van: -D©©©L- op 21-05-2013 22:58:51
Citaat van: Piet op 21-05-2013 22:56:22

Waar is het "zucht" smiley als je het nodig hebt ?

Ik neem aan dat je rekgrens van die bouten al eens uitgerekend hebt. ?!

Inderdaad .... kan hem ook niet vinden, nou ik hem nodig heb....

Iedereen moet het zelf maar weten.... maar een rekbout is kwa eigenschappen nou eenmaal veranderd als ie op spanning is geweest en  als je hem opnieuw oprekt levert ie gewoonweg niet meer dezelfde trekkracht, er is zelfs kans op breuk... ik heb liever wat zekerheid wat betreft de subframebouten... en als ze nou zo vreselijk duur waren...

Grappig: in het ene topic lees ik dat je een vrijwel nieuwe distributieriem moet vervangen als ie er af is geweest omdat "ie op spanning" is geweest en in een ander topic lees ik dat je de rekbouten van het subframe ongelimiteerd kan hergebruiken..

Nogmaals ..iedereen moet maar doen wat ie zelf goed vindt... al wordt er een bout uit de Karwei in gedraaid.

Jack v

is niet nodig om ze te vervangen. Loctite gebruiken en op spanning trdkken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjenT5R

Rekbouten.... REK bouten...

wat is de rek grens van een subframe bout?

Of waar ligt die rekgrens?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!