Het Grote OVLOV Subframerubber Inserts Topic.

Gestart door -D©©©L-, 15-05-2013 22:42:36

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Citaat van: leons850 op 22-10-2014 20:34:06
Citaat van: Hiker op 22-10-2014 20:29:25
Ik lees dit topic over insert......maar wat is, na installatie, het verschil eigenlijk.....Want misschien mis ik wel een TOP-upgrade??

De auto stuurt en remt wat strakker.
Heb ze zelf er ook in zitten en ben er nog steeds blij mee.
zeker icm R-onderstel en veerpootbrug.
daar wil ik nog wel wat aan toe voegen. Auto wordt idd voelbaar stugger, echter haal je ook de dempende werking van de rubbers weg qua geluid. Geluid van de motor dringt daarmee wat duidelijker door in het interieur. Als ik dat moet proberen te kwantificeren ongeveer 10%? Ik hoor het in mijn auto duidelijk al is het niet storend.
Ik heb er absoluut geen spijt van. Wel goed om te weten vooraf.

jac74

lees hier over deze upgrade. Maar zijn nieuwe bouten niet nodig dan???? ::) ::) ::) ::)

V70geRwin

Citaat van: jac74 op 22-10-2014 21:07:17
lees hier over deze upgrade. Maar zijn nieuwe bouten niet nodig dan???? ::) ::) ::) ::)

Beter van.wel!

leons850

Heb ik wel gedaan.
Ook netjes aangetrokken weet alleen niet de krachten meer en verdraaiing.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

grijzev70tdi

Als jij dat wilt lekker doen. Maar is zeker niet nodig.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

V70geRwin

Citaat van: grijzev70tdi op 23-10-2014 18:34:53

rekbouten met eindeloze rek zijn dit.

-D©©©L-

Met de opgegeven aanhaalmomenten en hoekverdraaiing zit je nog lang niet aan de vloeigrens van de bout. Gewoon nieuwe loktite eraan en goed vastzetten.

UserID6342

Zou het dus wel doen, terwijl ik er normaliter (denk aan veerpootbouten) absoluut niet bang van ben.  Ik sla ze altijd vast met een goede luchttol en zeker bij subframebouten wil je dat dit goed vast zit en blijft zitten.  Er zijn genoeg voorbeelden te vinden dat de bouten losgelopen zijn.

t5joost

01) Daanium
02) jens
03) classict5
04) Hiker
06) t5joost

BBS

Citaat van: Dirk342 op 24-10-2014 23:14:46

Zou het dus wel doen, terwijl ik er normaliter (denk aan veerpootbouten) absoluut niet bang van ben.  Ik sla ze altijd vast met een goede luchttol en zeker bij subframebouten wil je dat dit goed vast zit en blijft zitten.  Er zijn genoeg voorbeelden te vinden dat de bouten losgelopen zijn.
Drupje locktite eraan smeren een optie?
Volvoloos....

classicT5

Ik dacht dat dit bouten met sterkte 12.8 zijn, die draai je niet even over de 0,2 rekgrens heen. En aanhaalmoment van deze bouten is niet zo groot. Ben het met dccl eens.

Enige reden om te vervangen die ik zou hanteren is de staat van de boutkop. Doldraaien wordt je niet blij van.

UserID6342

Als je ze 1x hebt zien knappen, zul je anders gaan praten want het is ronduit een takkeklus om die afgebroken bout er weer uit te krijgen.. En nee, hij zit dan niet meer vast.  Heb er hier genoeg zien gaan, zowel tijdens los- als vastdraaien.  Niet zeuveren en gewoon voor 16 hele euro's 4 nieuwe bouten kopen om het gezeik te voorkomen.

Als men het niet wilt doen, ook prima, maar dan niet daarna lopen zeiken als of de boel loszit, of de boel afknapt.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ludo

Grappig dat Dirk de veerpootbouten ook noemt.
Onlangs heb ik de schokdempers vervangen, de bouten niet. (vergeten)
Hoe vaak ze door de jaren heen los en terug vast zijn geweest weet ik niet zo, maar na ieder klein ritje moest ik ze terug vast zetten, ze kwamen telkens gewoon los.   :o
Dus jawel, los van knappen e.d. bouten vervangen.
Voor dit klein bedrag wil je deze onderdelen ook niet verliezen tijdens een rit.

daanium

ben het eigenlijk wel eens met het vervangen, je kunt het misschien wel hergebruiken, maar nu ik lees dat het 'maar' om 16 piek gaat... tis wel je Volvo he ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]