peilstok automaat afgebroken....

Gestart door robert31, 08-05-2013 14:59:17

Vorige topic - Volgende topic

robert31

:-\ Vandaag wilde ik olie peilen van mijn c70. Is de gele kunstof peilstok afgebroken. Kan iemand me zeggen of de peilstok eruit te halen is zonder de bak uit elkaar te halen? Kan dit stuk schade veroorzaken? Alvast bedankt voor het meedenken :) Grt Rob

grijzev70tdi

Zie je nog een stukje zitten dan?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

robert31

:) Zie niks zitten. Kan de buis er zo af? Zit allemaal zo weggebouwd. ben bang dat ik het stukje erin laat vliegenof kan dat niet. Het is precies onder het brede gedeelte afgebroken en heb dus ong nog 6cm over.  ???

Sbv

Boven of onder afgebroken ? meestal breekt het oog aan de bovenzijde af namelijk

robert31

:) Bedankt voor de reacties. Net even bij vd Wulp geweest om een peilstok en ringetje te bestellen.
De buis schijnt demontabel te zijn. Met een beetje geluk komt het onderste deel dan ook mee of kan ik het zo pakken. Vrijdag komt het spul binnen en is het dan snel opgelost :).
Grt Rob

mehn

Citaat van: robert31 op 08-05-2013 16:02:35
De buis schijnt demontabel te zijn.

Ik weet niet precies hoe dat bij een C70 zit, maar bij de 850 is dat redelijk goed te doen. De pijlstokbuis zit samen met de schakelstandensensor vast op dezelfde bout.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

robert31

:) Ik laat het nog wel weten!
Grt Rob

robert31

:) Gelukt! Was eigenlijk vrij simpel. Peilstokbuis zit vast tesamen met een leiding met 1 boutje. Buisje loswurmen, ringetje vervangen en de boel weer vast zetten nadat de oude peilstok eruit gevallen was. Meevallertje dus! Ook de slangklem van de interkoeleraansluiting vervangen. Zat helemaal los. Zou dat mijn noodloop veroorzaakt kunnen hebben wat ik zo af en toe heb??
Grt Rob

UserID6342

O-ring ook vervangen door een nieuwe die onderaan de peilstokbuis zit, anders kun je dadelijk weer het zooitje loshalen....

robert31

:) Bedankt voor de tip.
Tuurlijk meteen besteld en meevervangen!
grt Rob