remt goed maar piept op het laatste stukje

Gestart door Volvo850Luxury, 28-05-2013 22:06:45

Vorige topic - Volgende topic

Volvo850Luxury

Hallo heb net een volvo 850 GLT 20v gekocht ( ben er super blij mee )
Alleen heb een paar minpuntjes gevonden ( logisch in mijn prijsklasse )

De remmen remmen super goed ( beter dan mijn 2.5 10v GLE ).
Maar het laatste stukje dus als je zacht bijremt voor het laatste stukje bij het stoplicht bijvoorbeeld gaat die afgrijselijk hard piepen ( voorremmen ).
Schijven zien er goed uit, blokken ook het is geen schaafgeluid dat de blokken opzijn.

Ik wou dus van het weekend even de wielen eraf halen en de rand van remschijven even eraf schuren met een afbraamschijf ( heel voorzichtig natuurlijk ).
En de achterkant van de remblokken even met flink wat kopervet insmeren.

Zou het probleem dan opgelost zijn of niet?

Bedankt alvast!

Marc O.

Ik zou voorzichtig zijn met 'flink wat' kopervet. Een heel dun filmpje is meer dan genoeg.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Volvo850Luxury

Citaat van: Marc O. op 28-05-2013 22:21:52
Ik zou voorzichtig zijn met 'flink wat' kopervet. Een heel dun filmpje is meer dan genoeg.
Ja dat snap ik.
Wel gewoon over de hele remblok toch?
Verder nog tips wat ik kan doen tegen piepende remmen?

Marc O.

Over (de achterkant van) het hele remblok ja. Evt. ook de glijpennen heel lichtjes invetten?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Volvo850Luxury

volvobug

Citaat van: Marc O. op 28-05-2013 22:32:22
Over (de achterkant van) het hele remblok ja. Evt. ook de glijpennen heel lichtjes invetten?

Alleen over de contactvlakken met de remklauw voldoet naar mijn mening.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

ruspek

voor of achterremmen?

Bij de achterremmen kan je kijken of het anti-piep plaatje erachter zit. zoniet dan even bestellen via dealer oid.
Ook kan het zijn dat de piston niet helemaal goed zit tov de remblokken. Bij sommige pistons zit er een uitsparing / hoek die gericht moet worden.

Natuurlijk ook zorgen dat alles soepeltjes heen en weer kan glijden.

succes
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Volvo850Luxury

Voorremmen,
Citaat van: ruspek op 29-05-2013 14:31:50
voor of achterremmen?

Bij de achterremmen kan je kijken of het anti-piep plaatje erachter zit. zoniet dan even bestellen via dealer oid.
Ook kan het zijn dat de piston niet helemaal goed zit tov de remblokken. Bij sommige pistons zit er een uitsparing / hoek die gericht moet worden.

Natuurlijk ook zorgen dat alles soepeltjes heen en weer kan glijden.

succes
Voorremmen, en wat bedoel je precies met gericht worden hoe kan ik dit het beste doen?
En hoe zie je of die uitsparingen heeft want ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Bedankt voor de reacties.