Nieuw op het Forum Ron (blauwe schuit)

Gestart door blauwe schuit, 19-05-2013 22:40:09

Vorige topic - Volgende topic

blauwe schuit

Hoi Beste Mede forum gebruikers.
Ik ben sinds kort op het Forum en wil me even voorstellen.

Sinds een maand ben ik in het bezit van mijn eerste 850 estate uit 1996... een evolutie tov de volvo 940..
Het betreft een 2.5 V10 automaat op LPG met een respectabele kilometerstand van 501.500km.
Ik moet zeggen.... Hij rijd nog fantastisch!

Ik ben ooit begonnen met een volvo 740 op lpg met 465000km op de teller.
de reden was een ongeluk van mijn zus met haar gezin.
Zij reden op de snelweg met een volvo 240 estate met 3 kinderen op de achterbank toen plotseling een kleine vrachtauto vanaf de oprit op de snelweg kwam aanrijden.
de vrachtwagen wilde invoegen maar moest remmen waarbij de remmen blokkeerde en dwars op de weg kwam te staan terwijl mijn zus in volle vaart met 100km per uur er op inreed. ze reden zo de zijkant van de vrachtwagen in, waarbij de vrachtwagen kantelde en op de neus en A stijlen terecht kwam. De hele neus van de volvo was om de auto heen gevouwen. en de A stijl had een knik. mijn zus was met haar hoofd tegen de zijruit aangeslagen en de ruit was in diggelen. ze had wat glasscherven in haar hoofd.    
gelukkig had iedereen een gordel om. achterin had je in het midden een heupgordel. hierdoor kon jet niet gelanceerd worden maar wel dubbel klappen. mijn nichtje zat hier en sloeg met haar hoofd op de middenconsole. zij was de enige die er minder goed aan toe was, ze had een schedelbreuk in haar voorhoofd. gelukkig was er snel hulp en hebben ze in het ziekenhuis een plaatje in het voorhoofd gezet waarna ze geheel hersteld is. je ziet er niks meer van. al met al zijn ze er alle 5 goed vanaf gekomen.
buiten mijn nichtje die in het midden van de bank zat, konden ze allemaal zelf uitstappen.
Ik reed toen in een Mazda 626 en bedacht dat ik als ik dat ongeluk met mijn mazda had gehad het waarschijnlijk heel anders uit zou zien.

Dus al snel was daar mijn volvo 740. met hangend hemeltje.
maar wel super rijdend.

na een jaar kwam ik een volvo 940 estate tegen op LPG. deze reed nog beter...
deze heb ik per vergissing weg gedaan met 515000km... Hij reed nog steeds super.
toen even een vergissing gemaakt met Ford Mondeo.... Niks mis mee maar het volvo gevoel ontbrak volkomen.
dus toen na een jaar weer een 940 gekocht...
deze reed op benzine, maar gezien ik rond de 25.000km rijd was dit na 3 jaar een dure hobby.

Toen kwam ik de 850 op LPG toevallig tegen.
en we hopen dat hij ook goed bevalt.

wel heeft de auto een storend sportief uitlaat geluid.
ik dacht dat hij lek was maar dat was niet het geval... maar ik denk dat hij toch tzt vervangen gaat worden voor een beschaafder geluid.
Verder heeft hij last van sludge aan de peilstok. ik weet nog niet of dat aan de korte ritten ligt van mijn voorganger.. het zit gelukkig niet aan de dop en hij verbruikt geen koelwater. ik heb wel preventief de olie ververst en de motor gereinigd...

nou een heel verhaal....
maar dat is wel de reden dat we volvo rijden.

groeten Ron

Miel850

Welkom hier en veel plezier met de 850. Sludge hoeft niet problematisch te zijn. Kan inderdaad aan de korte stukken hebben gelegen. Dat in combinatie met de positie van de peilstok. Al eens het rubbertje op de stok bekeken?

En ik mis mijn 900 soms best wel.  :)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

volvobug

Welkom hier.

Een storend sportief geluid? Zit er een niet originele uitlaat onder? Zo nee, wen er dan maar aan, dat is de typische roffel die bij onze auto's en zeker de 10V (V10  :eusa_naughty:) hoort  ;D
op dit forum wordt dat niet ervaren als storend geluid :eusa_whistle:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

FGG

Welkom op 't Forum, Ron.

Je schrijft iig "Forum" goed, met een hoofdletter. ;D

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

blauwe schuit

Bedankt voor het welkom mensen.

ik vroeg mij af of er hier ook sleuteldagen worden georganiseerd?
voorheen deden we dit met de 940 namelijk via de volvo 700 vereniging, maar dat gaat nu niet meer met een volvo 850.
ik moet zeggen.. zelf sleutelen op zo'n sleuteldag is erg gezellig en leerzaam...

gr. Ron 

henry classic v70

Welkom Ron, er worden wel sleuteldagen georganiseerd door de volvo850club en is te vinden in het meeting topic
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

blauwe schuit

Citaat van: Miel850 op 20-05-2013 00:39:40
Welkom hier en veel plezier met de 850. Sludge hoeft niet problematisch te zijn. Kan inderdaad aan de korte stukken hebben gelegen. Dat in combinatie met de positie van de peilstok. Al eens het rubbertje op de stok bekeken?

En ik mis mijn 900 soms best wel.  :)

Waarom naar het rubber van de peilstok kijken??

Miel850

Misschien versleten en dus aan vervanging toe.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.