Welke voltage heeft de CD Wisselaar

Gestart door RLO, 21-05-2013 11:50:03

Vorige topic - Volgende topic

RLO

Even voorstellen Ik rijd inmiddels m'n 2e 850, een Volvo 850 TDI, en lid van de 850 club. Kleur dondergroen km stand 558.000km, rijd perfect en is voorzien van alle luxe, behalve een origineel radiosysteem. De vorige eigenaar heeft de SC-801 met wisselaar volledig uitgebouwd en meegenomen naar zijn nieuwere Volvo.

Ik heb inmiddels weer een SC-801 ingebouwd (en maar gelijk een parrot). Afgelopen week heb ik de kabels e.d. gedemonteerd van een cd wisselaar uit een sloopauto. De wisselaar via marktplaats gekocht voor een leuk bedrag en geprobeerd aan de praat te krijgen. Helaas geeft de wisselaar geen reactie.

Ik heb de vogende zaken gedaan:
-din kabel van SC-801 opnieuw geplaatst
-stroomkabel zwart/groen nabij achterlicht links naar wisselaar gebracht en verbonden

Geen reactie van de wisselaar. Op de kabel zit 3 Volt stroom. Lees op het forum 12 Volt, maar hoor ook dat Volvo een eigen communicatiesysteem in de audio heeft die minder voltage nodig heeft. Hoeveel stroom hoort de cd wisselaar te krijgen??

FrankvdAa

Volgens mij gewoon 12V. Weet niet precies hoe het bij de 850 zit, maar bij de S70 haalt de wisselaar z'n spanning bij de elektrische antenne weg en die is bij mijn weten ook gewoon 12V.

Edit: dat is inderdaad ook een groene/zwarte kabel.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

RLO

Dank voor je reactie. Ik weet dat de S70 een ander systeem kan hebben met een 10cd wisselaar. De 850 heeft de 6 cd wisselaar. Ik laat morgen de wisselaar doormeten. Ik begreep van deze man (voormalig volvo medewerker) dat volvo een eigen communicatiesysteem in zijn audio heeft. Hij is niet deskundig op volvo audio gebied... Anders had ik dit topic uiteraard niet geplaatst.

FrankvdAa

Bij mij zit er ook gewoon een 6CD wisselaar in. ;)
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

RLO

Dank voor je toelichting. De door mij aangeschafte wisselaar is niet levensvatbaar te krijgen. Waarschijnlijk heeft de desbetreffende auto een crash gehad. Ik weet in ieder geval dat ik de stroom moet laten doorlichten. Ik zal dit oppakken. Dank voor je hulp!!