Volvoalst´s eerste liefde op 4 wielen - Welke 18" velgen??

Gestart door Volvoalst, 22-05-2013 21:20:59

Vorige topic - Volgende topic

Volvoalst

Haha.. Nu je het zegt! Staat inderdaad nogal dom. Verander het meteen.
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

Volvoalst

Hierbij de foto´s van mijn voorstoel/interieur. Valt nog wel mee, maar bestuurdersstoel kan wel een opknap beurtje gebruiken. Wat adviseren jullie? Heb het leer al wel bewerkt met Turtle Wax leer reiniger/voeder... (of hoe je dat ook noemt). Zou eerder het eerder genoemde verven een goede optie zijn?

Gr. Bob

Broabander

Wat wil je bereiken op je stoelen? Alleen reinigen en voeden? Een beetje bijkleuren en reinigen en voeden? Alle kreukels weg en bijkleuren en reinigen en voeden?

Ik zou in ieder geval beginnen de schildpad een schup te geven ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Volvoalst

De vraag is: hoe krijg ik mijn stoel weer zo dicht mogelijk bij nieuwstaat?
Gr. Bob

Broabander

Het hele plan van de Leerlooier doorlopen. Dus als het goed is (Dirk heeft dit gedaan, ik doe het even uit mijn hoofd) reinigen met reinigingsbenzine en leercleaner, licht opschuren, de kreukels plamuren, verven en daarna voeden.

marrrcel

Dit valt prima in (nearly) nieuwstaat te krijgen. Óf het spul van de http://www.leerlooier.nl/ gebruiken wat echt mooi spul is, of van http://www.colourlock.nl/. Die laatste schijnt ook goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaringen mee. Procedure bij de leerlooier is simpel. Armsteun of hoofdsteun opsturen, zij maken de kleur, jij kan aan de gang. Stoel hoeft er niet perse uit, maar is wel makkelijker.

1. Goed reinigen (reiniger van de Leerlooier)
2. schuren in jouw geval m.i. zo op de foto's te beoordelen niet nodig
3. plamuren lijkt mij zo op t eerste gezicht ook niet nodig
4. met verfrollertje (schoon!!!) van de bouwmarkt (goedkoper dan de leerlooier) de hele zitting en evt. rugleuning verven. Meerdere dunne lagen.
5. in de conditioner. edit: van de leerlooijer ter bescherming van de verf
6. Enjoy...

Als je wilt kan ik je wel helpen/het voor jou doen.
Groeten, Marcel

Edit: geen aandelen bij Leerlooier, ik vind het gewoon prettig spul om mee te werken.

peteRRR

Er staat me iets van bij dat tie laatste stap niet volledig gedaan mag/moet worden en dat het leder beter mat/stroef kan blijven en niet glanzend
voor een betere grip met het zitten.

Even iets naar beneden scrollen als voorbeeld,..http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,59497.330.html

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

marrrcel

stap 5 of stap 6 :-X?
Ik heb het er even bijgezet. Die conditioner (die van de Leerlooier) is in dit geval nodig als beschermlaag over de verf, omdat de verf op waterbasis is. Die conditioner moet ook 24u intrekken.

Hier het resultaat van bovenstaande behandeling een V90 interieur in een 940.

In Dirk342 zn blog zijn meer plaatjes te vinden van de resultaten.

Groeten, Marcel

Broabander

Colourlock is prima voor het kleinere werk; ik heb het op de wangen gebruikt van mijn leren interieur en op het stuur ivm afgesleten plekken. Alleen dat kun je niet gebruiken om bijvoorbeeld een andere kleur te geven aan een stoel, dat is echt puur voor een beetje bijkleuren. De reiniger werkt ook erg goed.

Ikzelf gebruik de reiniger, verf en sealant van Colourlock (daarmee is de verf iig beschermd) en de conditioner voor het voeden komt van Gliptone. Die geeft een mooi stroef en mat resultaat tov veel andere conditioners die gaan glimmen en kraken en gedoe.

Edit:

Dit heb ik dus bij mijn stoelen gedaan (even gestolen uit een ander blogje ergens):

Zitting schoonmaken met Colourlock Lederreiniger Sterk:

Verschil tussen reeds gereinigde zitting en rugleuning

Rugleuning in de Lederreiniger

Dit kwam eraf:

Rondje APC 1:10 over de stoel en ingeborsteld, schuim bleef redelijk wit...

... de doek werd echter nog flink ranzig:

Daarom toen nog maar een rondje Lederreiniger en dan nog een keer APC gedaan.

Passagiersstoel versus schoongemaakte bestuurdersstoel:

Stoel lichtjes opgeschuurd met melaminesponsje:

Helemaal schoon:

Aan het verven geslagen:

Ziet er toch beter uit dan de eerste foto niet?

De vlekkerigheid is nog wel redelijk weggetrokken maar moet voor het mooi nog eens opnieuw. Dit is overigens nog vóór de Gliptone maar die heeft verder niet zo heel veel glans nog toegevoegd.

Martijn_B

Gliptone glanst ook niet. Leer hoort mat te zijn, niet te glanzen.

Overigens: ik zou ik jouw geval wel plamuren
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Volvoalst

Wauw! Wat een reacties.. Hier kan ik zeker wat mee en met de getoonde resultaten van broabander zou ik zeer tevreden zijn.
Gr. Bob

Volvoalst

@marrrcel, bedank voor je aanbod trouwens. Nijmegen is maar 20 minuutjes van Zevenaar ;). Moet jou leer niet ook toevallig gedaan worden..:P?
Gr. Bob

Marty__Mouse

Zevenaar??? Dat ik je dan nog niet ben tegengekomen..!  :D

Ik woon in Duiven en werk in Zevenaar.. Mijn auto staat vaak op de parkeerplaats op Ringbaan Zuid achter het spoor bij De Kinkelder in de buurt..  ;D

Ik heb het werk van Marrrcel in real-life mogen aanschouwen bij de auto van Dirk en het zag er zeer netjes uit!! Wellicht dat ik aan het eind van het jaar Marrrcel ook even lief aankijk...  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

marrrcel

Mijn leer is al gedaan, en het is antraciet, dus dat matcht niet lekker met jouw beige. Je kunt zeker langskomen. Kunnen we wel via PB regelen. @Marty ik hoor het wel als je zover bent, na alle kapitaalinjecties die jij nog in jouw bolide moet steken :eusa_doh:.

Arnie82

Hey Bob...

Mooie auto hoor... Ik las dat je op je originele radio MP3 deuntjes wil gaan afspelen. Goede keuze... CD's zijn zooooo retro ;)

Ik heb zelf een GROM USB-2 aan mijn HU-1205 headunit gekoppeld. Hier kan je dan een USB stick in stoppen en voila.

Je kan op de stick 30 mappen kwijt met in elke map 99 tracks. (op mijn HU dan)
Op de HU-1205 worden ook de tracktitels weergegeven maar dat gaat helaas niet op voor elke Volvo HU.

Geluidskwaliteit van deze set is gewoon goed (afhankelijk van de bitrate) en zeker op CD niveau.

Ik heb dit gekocht bij www.motrade.nl. Een aanrader qua levering en service!
Eventueel kan je de USB-2 nog uitbreiden met een BT unit waarmee je kan bellen en niet onbelangrijk... Streaming audio hebt via je OEM headunit!

Mocht je nog vragen hebben... laat maar weten!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey