S70 2.5 TDI MY 1999 bonkt vooraan.

Gestart door VolvoS70-fan, 25-05-2013 13:27:37

Vorige topic - Volgende topic

VolvoS70-fan

Hallo Volvo liefhebbers,

Graag stel ik me eerst even voor aan jullie.
Ik ben VolvoS70-fan en zoals de nick-name laat vermoeden rijd ik reeds vanaf november 1998 rond met een 'roffel" die me tot nu toe zeer bevalt.
Een zeer comfortabele wagen die ik nieuw heb aangekocht en waar ik ondertussen reeds 197.500 km mee gereden heb.

Wanneer ik spreek over mijn "roffel" bedoel ik de Volvo S70 2.5 TDI (103 kW / 140 pK) uitgerust met een automatische versnellingsbak en Nivomat veren achteraan.
De lakkleur is 417 ( Nautic Blue Pearl ) en het interieur is licht beige met notenhout erin.

Veel kosten heb ik er nog niet aan gehad, enkel een nieuwe batterij en af en toe een setje remblokken, evenals elke 15.000 km een smeerbeurt.
Op 120.000 km werd er een volledige distributieriem-set geplaatst alsook een nieuwe waterpomp.
De reactiestangen werden in 2010 ook al eens vervangen, maar dit waren de grote kosten nog niet.
De 4 remschijven en de ATF olie uit de versnellingsbak werden nog nooit vervangen omdat ik tot nu toe geen problemen heb met remmen en schakelen ...

Zoals de titel van deze topic laat vermoeden heb ik - zoals zovelen wellicht - wel sinds een tijdje last van gebonk uit de voortrein. :evil:
Soms hoor ik het zelfs op een recht stuk zonder al te veel hobbels ...

Ik heb reeds vele uren zitten zoeken op dit forum naar antwoorden maar heb begrepen dat er vele oorzaken dit geklonk kunnen veroorzaken, en dat het dus helemaal niet zo eenvoudig is. ::)
Vandaar dat ik mij afvroeg of er hier geen forumlid aanwezig is die ervaring heeft met deze problematiek en me eventueel zou kunnen helpen met het opzoeken en repareren van de voorste ophanging, dit tegen een vergoeding uiteraard.

Het is gewoon zo dat ik graag terug klonkvrij met deze auto wil rijden want verder is deze wagen na 15 jaar rijden nog in prima staat.
Indien - na een onderdeel te hebben vervangen - de klonk zich nog steeds voordoet heb ik daar wel begrip voor, omdat ik hier reeds ontelbare verhalen heb gelezen over de vele mogelijke oorzaken ...
Ik ben bereid om naar Nederland te komen indien de locatie binnen een voor mij aanvaarbare afstand ligt.

Waarom niet in Belgiƫ, denken jullie misschien ?
Wel, omdat ik er graag bij zou zijn om eventueel mee te helpen, en zo nog iets bij te leren ook.
En ook omdat jullie Nederlanders net een tikkeltje meer Volvo minded zijn dan wij Belgen ...
Ik woon ook dicht tegen de Nederlandse grens aan ( tegen jullie provincie Zeeland ) dus misschien schept dit wel mogelijkheden, wie weet ...
Mocht er iemand dit zien zitten, mag deze persoon dit gerust aan mij laten weten via PM.

Vele groeten vanuit Belgie,  Oost-Vlaanderen.