Victor Reinz pakkingn... is dat wat?

Gestart door Piet, 21-03-2013 11:22:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Victor Reinz pakkingen en keerringen zijn een stuk goedkoper dan die ban Volvo, maar zijn ze net zo goed?
Heeft iemand ervaringen hiermee?

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

#2
Jij rijdt er mee rond dus, die lekkende voorste krukasring is dat er ook een? :D

Martijn_B

Nee, : dat is de enige volvo pakking die ik gebruikt: krukaskeringen en aandrijfaskeringen in de versnellingsbak. Rest is allemaal Victor Reinz. In de USA gebruiken ze het ook veel, is gewoon goed spul. Net zoals Elring.   :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Johann

OEM Volvo is kwalitatief vaak gewoon beter maar idd ook duurder.

Heb ook wel pakking sets gehad van andere merken. Vaak mist er iets of kan de helft zo de ton in.
O.a. die grijze papier pakkingen zijn toch geen vergelijk met dat groene spul van Volvo.
Het zal wel 25d km goed gaan maar daarna ga je het verschil wel merken.



Piet

#5
Dan ga ik toch maar voor zekerheid en blijf ik bij origineel Volvo.
ik heb geen zin nog een keer de motor uit elkaar te moeten halen de komende 10 jaar!

Martijn_B

Johann's ervaring kan ik dus niet delen vwb pasvorm of missende delen. Bij mij paste alles prima en was de set compleet (misschien vooraf even kijken wat je besteld).

Hoe het setje gaat houden weet ik niet, weet wel dat er meerdere performance Volvos zijn die er prima al langere tijd mee rondrijden in de USA en Zweden.

Echter: als je het geld er voor vrij kan maken zou ik ook origineel kopen - altijd. Ik had destijds echter keuzes om te maken, en tot nu toe geen spijt van.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

SjamaaN

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met Victor-Reinz. Niet alleen voor Volvo maar ook voor andere merken. De kwaliteit is prima en ze zijn stukken goedkoper dan origineel.
SjamaaN

richard911sc

ook hier goede ervaring met mr reinz, gebruikt porsche ook als oem(tenminste bij de 911sc)
zit dus alleen niet in het volvo doosje
gr richard

Unexist

Zo dit is ff een tegenvaller Martijn  :-\ maar inderdaad als er staal te krijgen is gaan voor staal!.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)