Inhouden 850 T5 vanaf derde versnelling (opgelost)

Gestart door ingmarVE, 14-05-2013 21:48:01

Vorige topic - Volgende topic

ingmarVE

Mijn 850 T5 houdt in vanaf zijn derde versnelling (horten/stoten) als ik vol gas geef. Hij heeft hetzelfde probleem in zijn 4e en 5e en het lijkt zich voor te doen vanaf 2500 a 3000 toeren. In zijn 1e en 2e gaat hij als een raket maar daarna is het drie keer niks. Als ik trouwens langzaam naar de 3000 ga en die passeer dan is er niks aan de hand. Het lijkt alsof hij het niet aankan.

Als iemand een idee heeft wat het kan zijn dan hoor ik het graag! Ik rijd al een tijd rond met dit probleem onder het mom 'als ie maar rijdt' maar baal onderhand als een stekker

reneetje

Voorruit dan maar weer , ondanks dat je je niet voorsteld ...... ::)

Gewoon nieuwe bougies (en wel de orginele Volvo bougies ! ) en het euvel is over.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

911sap11

Zelf heb ik dit ook mogen meemaken. Na alles stelselmatig vervangen te hebben, was de bobine bij mij de boosdoener. Succes met je oplossingen.

Ronald21

ontsteking

begin met goedkoopste

rotor + verdeler + bougies

daarna evt kabels

Jeroentjuh

ingmarVE

Bedankt voor het advies! Ik zal de (originele Volvo) bougies zsm vervangen. Excuus trouwens dat ik me niet voorstelde, ging niet met opzet maar nu alsnog. Ik ben nieuw op het forum en kreeg de tip van een collega uit het buitenland. Sinds eind 2011 ben ik in het bezit  van een 850 T5 2.0 uit 1994 en trots. Kom uit Alkmaar, 33 jaar en heb twee kids. Alhoewel ik verwacht dat niemand op die info zit te wachten ;)

Nu even opzoek of ik de bougies zelf kan vervangen. Ik heb geen technische ervaring maar wil het graag zelf doen om de auto beter te leren kennen.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ingmarVE

Brandstofpomp is een maand geleden vervangen...

volvobug

Citaat van: ingmarVE op 16-05-2013 11:23:07
Brandstofpomp is een maand geleden vervangen...
En hield de voiture daarvoor ook al in?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jacques1967

Nou, in ieder geval welkom op het forum via deze manier. Idd alle componenten van de ontsteking die gedateerd zijn vervangen. Het best voor origineel.

ingmarVE

Hij heeft altijd ingehouden, ook voor de pomp werd vervangen. Ik heb er echt vertrouwen in dat met het vervangen van de ontstekingscomponenten het probleem is verholpen. Heb trouwens over twee weken pas de tijd om eraan te werken dus laat dan ff weten of het is opgelost.

ingmarVE

Goeiemorgen lezers. Vrijdagavond ben ik naar de monteur gegaan en het probleem is volledig opgelost. Zo lekker. We hebben een deel van de ontsteking vervangen. In plaats van Bosch "Super bougies" zitten er nieuwe Volvo bougies in. Aan de bougies te zien leek dit het euvel. De ruimte tussen 2 contactpunten in de oude bougies was een stuk groter dan bij de nieuwe. Ik kan me voorstellen dat deze afstand belangrijk is voor het overslaan van vonken maar dat is meer gevoel dan kennis.

Verder hebben we bougie kabels + bobine kabel vervangen en zijn hem uit gaan proberen (rotor en verdeler zagen er nog goed uit). Buiten het feit dat hij zonder problemen versnelt loopt hij soepeler en lijkt beter te reageren.

Thanks voor het advies!