Calibratie tankvlotter/reserve brandstof

Gestart door Sbv, 26-05-2013 23:03:20

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Is het mogelijk om de vlotter van de brandstof tank te calibreren ?

Gevoelsmatig gaat het lampje van de reserve brandstof heel erg vlot aan. Lampje aan geeft met tanken ca 59 a 60 l. Bij mijn weten zit er op mijn 850 T-5R toch echt een 73l tank.
Ik heb ooit eens 73l kunnen tanken met mijn 850 R.
Nu kan ik ook gewoon lampje negeren en een flink eind nog doorrijden. De BC gaf nog ca 70 km te gaan.

grijzev70tdi

volgens mij is het 70L toch? Heb de GLT nooit vol gegooit.

Met de D5 kan ik ook meer tanken dan de tank groot is, 75 liter als ie goed leeg is
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Het zou 73l moeten zijn. Gevoelsmatig gaf mijn R het wat netter aan.

haasje

Volgens mij gaat het lampje branden bij 100km resterend.

arjenT5R

Citaat van: haasje op 26-05-2013 23:20:51
Volgens mij gaat het lampje branden bij 100km resterend.

Nee dat lampje gaat op niveau, de ene keer kan ik nog 50 km de andere keer 80 heel sporadisch 100 ofzo

maar net hoe zuinig (of niet) je rijdt.

Vlotter een beetje verbuigen sander?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

grijzev70tdi

Als er nog 8 liter in de tank zit toch? Komt wel redelijk overeen met 100 km voor een non-turbo
Grolsch, het klinkt al lekkerder

haasje

is de resterende km dan alleen indien er een bc in zit?

edit, volgens mijn (digitale) handleiding gaat het lampje aan bij 8 liter

Sbv

als lampje begint te branden ca 59l tanken +8l kom ik op 67l das nog geen 73l

recent had ik het er met Maruska over die gaf aan eigenlijk nog nooit meer dan 61 a 62 l getankt te hebben vanwege zelfde eigenlijk.

Ik vroeg me eigenlijk af of dit een "feature" is of dat het mogelijk aan valt te passen.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Sbv

Vanochtend eens ca 60 km met brandend lampje doorgereden en jawel ruim 64 l in de tank.

Iemand tips om vlotter wat te verbuigen ? Vlotter van een 96er erin of van een V70 ?

Even in de historie zoeken thuis gaf aan dat ik bij mijn 850R standaard veel meer kon tanken.

Nu zullen een aantal zeggen waar maak je je druk over. Ik hou niet van tanken en als ik dat 100 km kan uitstellen dan graag. Volvo geeft op 73l dan wil ik toch wel graag tot 68 a 70 l doorrijden en niet 200 km met brandend lampje rijden

fpede

hier hetzelfde,

als ik 700 km heb gereden, begint het lampje te branden, en wanneer ik dan tank, kan er maar max 56 liter in,... en aangezien ik een keer langs de kant heb gestaan zonder diesel, terwijl de bc aangaf dat ik nog 50 km kon gaan, ben ik niet zo happig meer om door te rijden met brandend lampje...  :eusa_shifty:

;D

Sbv

Ik heb er moeite mee dat lampje zo snel gaat branden. Ik sta nu na 500 a 550 km te tanken, zou dat graag wat op willen rekken en dan niet steeds tegen stom lampje aankijken daar deze veel te snel aan gaat. Minder rijden is een optie, dan hoef ik minder vaak te tanken  :P Diesel gaan rijden is ook een optie.

De S70 van vrouwlief heeft er gelukkig geen last van. Branden is dan binnen ca 50 km tanken en dat klopt naar mijn idee dan ook wel

Ewout Schalkwijk

Gisteren bij 1013km op de teller ging het lampje branden, nog even doorgereden en bij 1030 getankt. Ik kon toen 65 liter tanken tot de rand.
Meeste wat ik getankt heb is 72 liter, toen gutste het zweet uit m'n naad. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Zou het niet bij de eerdere 850's horen.

Is de brandstof meter en lampje reserve 1 systeem of werken deze lof van elkaar ?