TRW schijven en remblokken.

Gestart door Volvo850Luxury, 29-05-2013 23:13:49

Vorige topic - Volgende topic

beunmaat

Dat stofhoesje bedoel je? die hoort vast te zitten.

Volvo850Luxury

Citaat van: beunmaat op 13-06-2013 05:25:51
Citaat van: beunmaat op 13-06-2013 05:25:51
Bedankt, dan is dus een klauw kapot.

Broabander

Even hierop inhakend; ik ben nu ook een remklauw uit elkaar aan het halen, maar wat is de makkelijkste manier om de zuiger en het stofhoesje te demonteren? (Zonder perslucht oid).

De klauw is 2 jaar oud dus het hoesje is gewoon nog netjes intact maar het randje en de binnenkant van de zuiger heeft wat lichte roest en nu ik de hele boel aan het behandelen ben wilde ik gelijk maar even de zuiger meepakken, controleren en evt vervangen indien nodig. Alleen ik krijg hem er met mijn vingers niet uitgetrokken en wil ook niet lomp gaan hakken en breken ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Volvo850Luxury

Weet iemand waar ik een goedkope remklauw voor bestuurderskant ( voorkant ) kan kopen?

Marc O.

Citaat van: Volvo850Luxury op 14-06-2013 18:09:52
Weet iemand waar ik een goedkope remklauw voor bestuurderskant ( voorkant ) kan kopen?

Heb toevallig vanmiddag bij Scandcar (scandcar.nl) 2 remklauwen gehaald. Volgens mij relatief goedkoop, maar weliswaar geen origineel Ate. Alternatief is bijv. vomd.nl.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Volvo850Luxury

Citaat van: Marc O. op 14-06-2013 18:12:04
Citaat van: Volvo850Luxury op 14-06-2013 18:09:52

Heb toevallig vanmiddag bij Scandcar (scandcar.nl) 2 remklauwen gehaald. Volgens mij relatief goedkoop, maar weliswaar geen origineel Ate. Alternatief is bijv. vomd.nl.
Scheelt weer 2 tientjes, bedankt voor de tip.

thuur

Nog even als aanvulling:

- Het stofhoesje moet vast zijn en onbeschadigd. Anders komt er vocht/zand/zout in en gaat de cilinder vastroesten. Scheefzitten is onmogelijk.

- De geleidepennen horen niet ingevet te worden. Wel dienen ze brandschoon en helemaal gaaf te zijn. Geleidepennen smeren is een lapmiddel.

Gr :D

Volvo850Luxury

Citaat van: thuur op 30-06-2013 15:30:44
Nog even als aanvulling:

- Het stofhoesje moet vast zijn en onbeschadigd. Anders komt er vocht/zand/zout in en gaat de cilinder vastroesten. Scheefzitten is onmogelijk.

- De geleidepennen horen niet ingevet te worden. Wel dienen ze brandschoon en helemaal gaaf te zijn. Geleidepennen smeren is een lapmiddel.

Gr :D
Bedankt voor je reacite.
Maar ik vind het wel raar, de stofhoezen zelf waren 100% intact.
Maar bij een klauw kon ik hem dus uit de zuiger halen, bij de andere heb ik ook rustig geprobeert om hem los te trekken, maar die zat echt vast.

Dus even voor de duidelijkheid, de klauw met de stofhoes los erin die zal wel kapot zijn denk ik?
Want hij werkte verder wel gewoon goed, hij zat niet vast ofzo, alleen die hoes die los in de zuiger zat ( heb hem er weer netjes in gedaan en hij bleef zitten )

thuur

Je kunt nathuurlijk geluk hebben dat de zuiger niet beschadigd is. Een remklauw beoordelen doe je op hoe gemakkelijk de zuiger teruggeduwd kan worden. En een kapot hoesje vervang je als de zuiger nog goed gangbaar is. Evt. loshalen, licht opschuren, polijsten en met speciale pasta monteren.

Gr 8)