Koplampen vallen spontaan uit

Gestart door ZC3rr0r, 30-05-2013 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Zoals ook al in mijn blogje gemikt zit ik met een dringend probleem: De koplampen van mijn Alter-1 vallen spontaan uit!

Wanneer dit gebeurt werkt de rest van de verlichting (incl groot licht) nog wel.
Er is ook geen foutmelding op de dash van een defecte lamp oid.

Heb uit voorzorg de zekering vervangen, ook de komplampen zelf zijn nog geen week oud.

Ik neem aan dat de verlichting op een los relais zit (andes dan dat ding in de kofferbak, onder het achterlicht), maar heb geen dom idee waar ik dit moet zoeken.

Iemand enig idee?
Vind dit wel erg link worden, zo tussen 22:15 en 23:15 op de A2 enzo :-\

haasje

Verlichtingsrelais zou kunnen, maar ook electrische deel van het contactslot.

mehn

Probeer maar eens of ze weer gaan branden als je de sleutel in het contactslot een beetje heen en weer beweegt.

Dan ligt het zoals haasje zegt aan het electrisch gedeelte van het contactslot.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ZC3rr0r

Dank voor die suggestie, gaan we proberen.
Voor mijn beeldvorming overigens: Welk relais stuurt de koplampen aan (en waar zit dat ding)?

FrankvdAa

Citaat van: ZC3rr0r op 31-05-2013 08:10:14
Voor mijn beeldvorming overigens: Welk relais stuurt de koplampen aan (en waar zit dat ding)?

Relais 104-108 zorgt voor de verlichting en is terug te vinden bij de relaisbox in de parafaan (bestuurderszijde onder de voorruit).
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

ZC3rr0r

Citaat van: FrankvdAa op 31-05-2013 08:15:35
Citaat van: ZC3rr0r op 31-05-2013 08:10:14

Relais 104-108 zorgt voor de verlichting en is terug te vinden bij de relaisbox in de parafaan (bestuurderszijde onder de voorruit).

Dank :)
Nu vraag ik me wel af hoe het groot licht het dan wel kan doen, zonder dat e normale verlichting werkt...
Want als ik het goed begrijp zou bij zowel een defect aan het contactslot, als bij een defect aan het eerder genoemde relais de hele handel niet meer moeten werken, toch?

grijzev70tdi

Grootlicht kun je ook bedienen zonder dat contact is ingeschakeld
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ZC3rr0r

Citaat van: grijzev70tdi op 31-05-2013 08:55:04
Grootlicht kun je ook bedienen zonder dat contact is ingeschakeld

Alleen om te seinen toch?
Ik kan het gewoon letterlijk aan zetten en laten staan.