Kleppen stellen 2.4 20V, B5244S?

Gestart door Sweij, 24-05-2013 11:50:45

Vorige topic - Volgende topic

dennis850estate

Citaat van: Sweij op 24-05-2013 16:20:23
Aha, en de opgetreden slijtage wordt gecompenseerd met het wisselen van plaatjes van verschillende dikten? Dan is het me duidelijk. Thankxs.

nee want je hebt geen klepstelplaatjes. het zijn een soort van holle busjes

Misha

Citaat van: NinaPaul op 24-05-2013 18:50:56
Natuurlijk gaan de stoters een "levenslang" mee. Het zijn de klepzittingen die slijten ;)

En wat is levenslang? 100dkm op een circuit of 500dkm met slome moeders de vrouw.
Slijtage is afhankelijk van veel factoren.
Bedankt voor de aanvulling Plato.

Ik was even vergeten dat de meeste S70's inderdaad 10 jaar op een circuit rond hebben gereden, excuses daarvoor.
:eusa_wall:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

henry classic v70

Citaat van: Misha op 25-05-2013 08:22:16
Citaat van: NinaPaul op 24-05-2013 18:50:56
Natuurlijk gaan de stoters een "levenslang" mee. Het zijn de klepzittingen die slijten ;)

En wat is levenslang? 100dkm op een circuit of 500dkm met slome moeders de vrouw.
Slijtage is afhankelijk van veel factoren.
Bedankt voor de aanvulling Plato.

Ik was even vergeten dat de meeste S70's inderdaad 10 jaar op een circuit rond hebben gereden, excuses daarvoor.
:eusa_wall:

Jôh, hoe kon je dat nu vergeten is toch algemeen bekend :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Blijkbaar was het te moeilijk. Laat me het nog eens proberen, zal mijn uiterste best doen om het (speciaal voor jou) in begrijpbare taal te doen.

Niet iedereen gaat gelijk om met zijn auto, neem een auto die altijd zijn max trekgewicht mee neemt op korte ritjes of een auto die altijd leeg veel snelweg km's maakt.
Slijtage is afhankelijk van vele factoren.

(Alles gaat levenslang mee, onderdeel gaat pas stuk na zijn "leven".)

Hoop dat het nu wat duidelijker is, ik ga er niet verder op in.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Misha

Maar waar blijft dat circuit dan  ???

Bedankt trouwens voor de uitleg van de term levenslang, stuk duidelijker zo.

:D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

widebody

Citaat van: Misha op 26-05-2013 11:03:43
Maar waar blijft dat circuit dan  ???

Bedankt trouwens voor de uitleg van de term levenslang, stuk duidelijker zo.

:D

Uitleg waterbestendig: Alles is waterbestendig. Maar sommige dingen maar 1 keer. :eusa_shhh:

Sweij

Citaat van: Misha op 24-05-2013 16:44:24
Maar misschien heb je geluk.

Er zijn 99'ers die wél hydrostoters hebben. En een ETM én penbobines.
Die heten dan nog wel 2.5 dacht ik overigens.

Heb je inspectiegaatjes met torx-schroefjes in de kop zitten ?

Aan de andere kant: op benzine gereden gaan ook vaste stoters eigenlijk levenslang mee.

Ik heb, zo ben ik achter gekomen, een model 2000 van 1999. Deze heeft bijvoorbeeld een rechthoekige flens tussen kat en uitlaatspruitstuk, met 4 bouten. Wat een kl#te werk was het om daar een imi kat voor te vinden, maar dat terzijde.

Inspectiegaatjes heb ik nog zo niet gevonden, waar zouden die moeten zitten...? Mijn blok is al wel een 2.4, zo staat op de kofferbak, in de papieren en zo issie bekend bij de RDW.

Marc O.

Waarschijnlijk heeft die wel inspectiegaatjes-met-boutjes. Had mijn bj '99 mj '00 2.4 ook. Bougieplaat wegnemen zodat je de penpobines ziet. Aan weerszijden van iedere bobine zouden 2 boutjes te zien moeten zijn.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sweij

Dank je wel! Ik zal eens gaan zoeken.

Marty__Mouse

Hier is er meer over te lezen:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11568.0.html

Ik heb zelf ook een 2.4 (T) blok van juni 1999 (MY2000), met de inspectiegaatjes.

BenC70ES heeft al vaker melding gemaakt dat er nog een serie van onze motoren ondanks de inspectiegaten èn de ETM e.d. alsnog zijn uitgerust met hydraulische stoters.. Dat zou te zien zijn aan het serienummer van de motor. De mijne valt binnen die reeks, maar ik weet dus niet zeker of ik daadwerkelijk nog hydraulische stoters heb. Ik ga ervan uit van niet en heb daarom de gasinstallatie inclusief Flashlube laten installeren om zo (hopelijk) het kleppenstellen uit te stellen.

De enige manier om erachter te komen of er alsnog hydraulische stoters zijn gebruikt is om de klepspeling te laten meten en als deze hele onlogische waardes aangeven dan zou er sprake zijn van hydraulische stoters.. Zo is mij althans verteld...

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

NinaPaul

Hydraulische stoters hebben geen speling door de oliedruk (theorie). Koud zakken ze in (olie loopt er voor een gedeelte uit) daarom kan je bij koude motor ze soms ook horen tikken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz