Vloeibare pakking carterpan?

Gestart door vos850, 01-06-2013 12:33:54

Vorige topic - Volgende topic

V70 classic

Wij hadden destijds altijd locktite .
Was van die zwarte troep.
Smeerde we zowat overal tussen, al was het maar om de pakking ff te fixeren tijdens montage als je er slecht bij kon.
T nadeel was dat je het bijna niet van je handen kreeg.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

johan1989

Citaat van: V70R^2 op 05-04-2015 12:48:35
Origineel is het makkelijkste, dan weet je dat je de goede hebt.
Meerendeel blijft prima, als de eigenschappen maar gelijk zijn als de originele.
En hoe heten dan de producten die (ongeveer) gelijk zijn aan het originele?
Edit: is algemene 'vloeibare pakking' gewoon wat er dan op zou moeten?

Citaat van: Sbv op 05-04-2015 12:57:26
wat is daar mis mee ?
De prijs hiervan zal zeer waarschijnlijk niet mis zijn. Dat is mis :).
Die vergelijking  met hetzelfde product zonder Volvo logo wil ik dus maken. Een overweging tegenover bijv. Loctite, LiquiMoly, Elring, enz
(aangezien Volvo die pakkingtube niet zelf produceert.)

Als ik naar een gemiddelde garage ga om mijn carterpan te laten vervangen fietsen zij heus niet naar de Volvo dealer om daar een Volvo tube te halen.

V70R^2

Ik heb meerdere tubes liggen van o.a. Loctite, Hylomar en Adheseal, werkt prima.

Lijkt mij dat zoals je zegt ook volvo het uitbesteed, van welk merk het komt wat er in de tube zit weet ik niet..

johan1989

Dat je niet weet welk merk het is snap ik. Maar is het gewoon vloeibare pakking? Of speciaal spul iets..

johan1989

Johann

Loctite 510 of 518 zou goed moeten zijn.
Nadeel van siliconenpakking is dat de pakking gaat uitharden buiten het contactvlak.
In de carterpan zitten nog een paar olie kanalen met rubberen 0-ring afdichting. Mocht de loctite 510 buiten de vlakken geperst worden, en dus in de kanalen of in de O-ring ruimte, dan zal deze daar niet uitharden en eventueel met de olie oplossen. Alleen de vlakken die aanliggen gaan dus door uitsluiting van zuurstof uitharden.