Richting aanwijzers knipperen niet bij openen sluiten deuren.

Gestart door michel500, 25-05-2013 13:33:50

Vorige topic - Volgende topic

michel500

bij mijn V70 2.0 T5 1997 knipperen de richting aanwijzers niet als ik de deur open en sluit
iemand een tip hoe dit wel werkend te krijgen,
ik heb deze afstansbediening

die werkt zonder problemen
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

elianmars

Gaat alle verlichting wel aan en uit bij het openen en sluiten van de deuren?

Ik weet nog wel dat bij Roetmobiel de knippers niet werkten als er een deur niet goed dicht zat, of als er weer eens een microswitch tegenwerkte.

henry classic v70

Citaat van: elianmars op 25-05-2013 19:54:50
Gaat alle verlichting wel aan en uit bij het openen en sluiten van de deuren?

Ik weet nog wel dat bij Roetmobiel de knippers niet werkten als er een deur niet goed dicht zat, of als er weer eens een microswitch tegenwerkte.

Heb ik ook bij de linker achterdeur, als het goed is moet de binnenverlichting meteen uitgaan als alle deuren op slot worden gezet door de AB. Wanneer er een microswitch hapert of een deur niet goed dicht zit dan blijft de binnenverlichting wat langer aan.
Bij mij werkt het om de deur dan iets harder dicht te doen ;) dan knipperen de knippers ook weer
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

michel500

de binnenverlichting gaat netjes aan en uit bij het bedienen van de deur opener.

ben dus nog op zoek naar ideen om de knippers te koppelen.

waar ik wel achter ben is dat er een extra alarm op zit, er zitten nl van die microfoontjes isn de hoeken dak / A-stijl
en onder de accu zit een alarmkastje

tips zijn welkom
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor

elianmars

Als het alarm verder wel werkt en je graag de knippers ziet branden (als bevestiging dat de wagen op slot gaat), zou je kunnen overwegen om een module voor de knippers in te bouwen. Die vind je o.a. bij Conrad.

volvobug

Lijkt mij een niet origineel alarm. Als de V70 geleverd is zonder alarm zullen de knippers niet meeknipperen als de auto met de AB op slot wordt gedaan. Dat is normaal.

Rest de vraag of het met dit nadien ingebouwde alarm wel kan.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

michel500

Hoi,
weet niet of en hoe het alarm werkt, heb daar geen andere afstandsbediening van kan ik dat controleren ? ...., hoe herken ik dat dit geen volvo alarm is of anders gezegd hoe herken ik een volvo alarm.

Wat mij betreft mag het alarm er gewoon af, kan alleen maar voor storing zorgen moet ik daar nog ergens mee rekening houden ?

Het is wel mijn wens dat knippers reageren op sluiten van de deur, dan zie ik eenvoudig dat de deur op slot is.

V70 N T5 2001 automaat
hiervoor

volvobug

Origineel alarm heeft geen losse "microfoontjes op de A-stijl maar ingebouwde sensoren in de B-stijl. Er zit dan bovenin de bekleding van de stijl een kapje met een gaatje naar voor en een gaatje naar achteren gericht. Dat is wat de dealer mij vertelde toen ik me daar 11 jaar geleden meldde na aankoop van de V70 met de vraag "waarom mijn knippers niet meedoen als ik de auto met de AB sluit". "Omdat er geen alarm op zit, meneer".  :eusa_shifty:
En verder zou ik het niet weten waar je het aan herkent, heb het immers zelf niet  ::)

Trouwens, ik zie eenvoudig dat mijn deur op slot zit aan het knopje dat dan naar beneden is  :D Aan de knipper kun je alleen zien dat de knipper het nog doet  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.