km teller werkt niet meer staat stil (tandwieltje NIET kapot)

Gestart door timj, 13-02-2012 11:24:58

Vorige topic - Volgende topic

timj

Hallo,

Voor dat ik begin als er al een andere post hierover ios mag deze afgesloten worden ik heb nl geen andere post gevonden.

Mijn tellers zijn al  anderhalf jaar geleden gestopt met tellen bij de vorige eigenaar nog.

Ik heb de teller zelf opengemaakt en gezien dat het tandwieltje niet kapot is,heb daarna een andere teller gepakt waar het tandwieltje ook niet defect was en deze erin gezet om het helemaal uit te sluiten.

En helaas ook hiermee werken de tellers nog steeds niet.

Volgens de kenners moet het een mecahnisch probleem zijn want aangezien de snelheidmeters wel werken en zowel de tellers als de snelheidmeter krijgen nl hetzelfde maar 1 signaal.

En aangezien de snelheidsmeter wel werken geeft aasn dat het signaal er wel is...

ik heb overigens niet aan mijn remmen oid gezeten zoals in ander eposts wel de auto is nl altijd onderhouden geweest door de dealer

ideen iemand..?

UserID6342

Motortje van de kmteller defect.  Zit (meestal) met 2 kleine schroefjes aan de zijkant, waaronder die tandwieltjes zitten. Ook zit er verschil in de verschillendje bouwjaren qua klokken en kmtellers.

francois

zit niet iets vast
kan je het wel met de hand draaien

grfr

timj

ja ik kan wel (n.a.v een you tube filmpje gezien te hebben hoe je de teller kan opschroeven) de km teller stand naar boven zetten dan kan nl met boormachine met rubberen tol op de teller zetten en dan gaat de teller lopen

timj

Citaat van: Dirk342 op 13-02-2012 18:08:04
Motortje van de kmteller defect.  Zit (meestal) met 2 kleine schroefjes aan de zijkant, waaronder die tandwieltjes zitten. Ook zit er verschil in de verschillendje bouwjaren qua klokken en kmtellers.

ok zou ik dan motortje moeten doormeten of deze wel spanning krijgt..?

het motortje is overigens wel identiek aan de mijne maar dat zegt uiteraard niets begrijp ik

thuur

Ik denk ook het motortje. Zijn uitwisselbaar binnen dezelfde modeljaren.

Gr ;)

timj

Ook het motortje heb ik vervangen van de andere werkende gedeelte van de kmteller dit is het gedeelte wat op het plastike gedeelte van het km teller huisje gaat met een metalen hoedje en printplaat.

Helaas nog steeds geen werkende km teller (meteen proefrit gemaakt) daarna ook nog de printplaat vervangen en weer gereden > helaas. :eusa_think:

Toen van de andere teller de zwarte voorkant gepakt waar de wijzerplaten op zitten (snelheid,brandstof meter etc..) maar na een proefrit nog steeds geen werkende  km teller. :eusa_wall:

Na navraag weet ik inmiddels dat de snelheidsmeter en teler op 1 signaal binnenkomt dus als het tandwieltje NIET gebroken is zou de km teller moeten werken. :eusa_think:

Nu had ik 2 dagen geleden wel een haperende snelheidsmter gedurende 4/5 seconden en een dag later weer,dus dat kan toch iets met het signaal zijn.

(ipv gebroken tandwieltje)

Dus...helaas niet zelf kunnen oplossen en heb de km teller maar opgestuurd naar ETS in Oosterhout de heer F.Erich en hij had al eerder de km teller van mijn 740 gefixt. :eusa_clap:

keep you all  posted..

ps..het tandwieltje uit de andere teller zag er identiek uit ik ben dan benieuwd wat het verschil is onderling..? :eusa_think:

Vliegende bakker

Hallo Ik heb nu ook het zelfde probleem, snelheidsmeter werkt maar de teller staat sinds gister stil... Wat was er bij jou aan de hand?

T5turbo

Citaat van: Vliegende bakker op 24-07-2012 18:48:14
Hallo Ik heb nu ook het zelfde probleem, snelheidsmeter werkt maar de teller staat sinds gister stil... Wat was er bij jou aan de hand?

Klinkt als een kapot tandwieltje
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

HarmCBolt

Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen, direct ná het resetten van de dagteller, stopte de kilometer- en dagteller.
De snelheidsmeter werkt probleemloos dus het signaal komt goed binnen.

Mogelijk dat tandwieltje waarover ik e.e.a. lees maar hoe kom ik daar achter? Het uitbouwen van het
dashboard gaat mij wel lukken maar ik heb géén idee van de noodzakelijke vervolghandelingen.

Is er al ooit iemand geweest die dit op het forum heeft gezet? Het liefst voorzien van foto's natuurlijk.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Harm.

Bouke

Kijk hier maar http://www.matthewsvolvosite.com/odometer-fix-how-to.html
Ik weet niet waar je woont maar ik wil je evt best helpen,ik heb al een paar keertjes geoefend ;D