Bandenmaat 'convector' velgen

Gestart door Mygen, 26-05-2013 09:56:27

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Mygen op 26-05-2013 16:33:23
Ha, bedankt.

Het zijn de perfo velgen.

Ik heb er nu 4 verschillende banden op zitten (Viking, Michelin, Viking en een andere. Merk ben ik niet aan gebonden maar wil wel graag 'stille' banden hebben en natuurlijk veilig!

Bij Egel banden in Hoorn adviseerden ze me goed en uitgebreid. Daar werd de Michelin Primacy HP geadviseerd maar die zijn lastig te leveren.

Ik ben laatst bij een 2e hands bandenshop geweest maar ik wil nu echt goede banden.

Stil, goed, betaalbaar? Falken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Broabander

Ik heb vanmiddag toevallig nog een setje Hankook Ventus V12 Evo besteld in 205/45/R16, €100 per band inclusief montage bij een Bosch Service Center. Hankook zou de laatste jaren flink aan de weg getimmerd moeten hebben qua prestaties op nat, de Ventus S1 kwam bij de ADAC zomerbandentest als 6e uit de bus (van de 18, na de Michelins etc) en de V12 zijn vergelijkbaar maar schijnen nog net effe wat beter in het nat te presteren bij dagelijks gebruik.

We gaan het zien, heb er nu 2 kale ouwe banden op zitten dus alles is al een verbetering. Ik heb er achter nu Landsails op zitten (die gaan er over een paar maandjes uiteraard dus af, zijn nu 2 maanden oud) dus veel erger dan dát kan het sowieso niet worden ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

NinaPaul

Landsail dat kan/mag je geen band meer noemen ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Broabander

Ze hebben Europese goedkeuring maar that's it ;D

Nee de vorige eigenaar wilde hem alleen maar even door de APK schoppen, prima, maar geef dan in ieder geval een tientje meer uit en koop een band die getest is. Hij betaalde €90 voor landsails incl monteren, ik €100 voor de hankooks incl monteren.

Mygen

Dunlop sport bluresponse  is het geworden. 205/50r16

Merkte meteen verschil met de rotbanden van de tweedehands bandenwinkel. Daar ga ik nooit meer heen.

Verbruiken nieuwe banden meer dan ingereden banden?

StefanCJ

Geen idee. Het verschil zal vast niet groot zijn. En anders breng je nieuwe banden maar hier, rijd ik er wel een paar dkm mee, dan geef ik ze wel terug als ze zuiniger zijn  ;).

Martijn_B

Natuurlijk adviseert je bandenboer om niet online te bestellen, dat is immers een stuk goedkoper dan bij hem kopen..

Lekker autobandenmarkten, ookal zijn ze een jaar oud maakt dat geen drol uit. Je doet na 3 jaar je autobanden met 5mm profiel toch ook niet weg omdat ze "oud" zijn? :)

Daarnaast heeft Mark een keer oude (ik meen 1.5j) banden gehad, deze zijn toen kosteloos vervangen door nieuwe. Ik bestel zelf trouwens bij een shop in Frankrijk, is ook erg voordelig en laatste setje was 4mnd oud.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Broabander

Heb ze onlangs bij Popgom besteld, scheelde een euro of 5 met de allergoedkoopste die ik kon vinden, zijn 2 dagen later afgeleverd bij de garage (montage afspraak en betaling daarvan allemaal via Popgom gegaan), banden hadden DOTcode 1813 dus zijn gewoon gloedjenieuw uit de fabriek.

Mygen

Prijs van de banden 120 euro bij Popgom. 160 euro bij de Egel, inclusief.

Montage 33 euro bij Popgom.

Verschil kom ik wel overheen.