De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Gestart door LouisXIV, 07-04-2013 19:36:21

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Citaat van: BenC70ES op 10-04-2013 20:08:33
De brochure?    Wat is DE brochure?

Een MY99 is een 2.5T,   bijvoorbeeld Linssen rijdt ermee hier op 't forum.
(overigens ook gewoon 2435cc met 193pk)

Ssst. Het was einde discussie  :eusa_shhh:
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

rifwachter

Ik heb hier alle folders van de C70 serie liggen, alle jaren zijn alleen deze motoren leverbaar geweest in Nederland.

Dit is dus een foto uit een orginele volvo prijslijst.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rifwachter

Bovenstaande foto komt uit deze folder.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

BenC70ES

Ja, en dat is een folder van MY00, want pas vanaf toen was de 2.0t 163pk beschikbaar en zodus een 2.4T.

Vroeg MY99 (begin rond sept'98) is de benaming nog 2.5T. (en maar twee motoren beschikbaar: 2.5T of T5)

Maakt trouwens niets uit, motorvermogen is exact hetzelfde en typebenaming staat er nooit op achteraan.

Maar je hebt er ook dus nog met de oudere motor zonder electronische gasklep. (MY98) maar volgens mij alleen in bepaalde markten geleverd-> US en Zweden oa.

Op de achterkant van de folder staat altijd in fijne lettertjes, het land en het jaartal, wat staat daar bij deze folder?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

LouisXIV

Citaat van: rifwachter op 10-04-2013 21:46:42
Ik heb hier alle folders van de C70 serie liggen, alle jaren zijn alleen deze motoren leverbaar geweest in Nederland.

Dit is dus een foto uit een orginele volvo prijslijst.

http://i49.tinypic.com/2z8agra.jpg
Nu de ombouw van de V70 zijn einde nadert gaan we maar eens keihard sparen voor dit project een cabriolet C70 met trekhaak in de T5 uitvoering.

LouisXIV

Na het starten van dit topic, de proefrit en mijn ervaring met de huidige motor in de V70 kan ik alvast zeggen dat een 2,5T afvalt.
Hardtop of softop vind ik nog lastig omdat ik de middenconsole en de antenne van de nieuwe (met hardtop) minder mooi vind. Maar wel "veiliger" qua onderhoud als het gaat om evt lekkage van een softtop.

Qua kleur vind ik de blauwe met beige bekleding wel errug gaaf. Zwart vind ook mooi en DOP zou ook nog kunnen maar blauw staat met stip op 1.