Verlies koelwater

Gestart door Toon Neijman, 07-06-2013 22:06:29

Vorige topic - Volgende topic

marrrcel

Radio eruit? Is bij mij niet nodig geweest, toen ik de mijne verving. Ik lag er wel ondersteboven in. Heeft het misschien met de Arbo-wet te maken, waar de dealer zich aan dient te houden? Doen zij het op een andere - lees omslachtigere - manier?

Douwe

Citaat van: marrrcel op 13-06-2013 22:44:51
Radio eruit? Is bij mij niet nodig geweest, toen ik de mijne verving. Ik lag er wel ondersteboven in. Heeft het misschien met de Arbo-wet te maken, waar de dealer zich aan dient te houden? Doen zij het op een andere - lees omslachtigere - manier?

Radio eruit is absoluut niet nodig!!Om maar niet te zeggen "klinkklare onzin". De zijpanelen van de middenconsole moeten los en dan een kwestie van koelvloeistof aflaten  en 5 schroefjes loshalen en alles weer terug monteren.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

MEN-O

Hmm, oke..Geen idee of het bij een C anders is dan bij een S/V, lijkt me van niet eigenlijk. Weet niet zeker of de rado eruit is geweest, alleen dat ie niks meer deed toen ik de auto ophaalde -> zekering defect, vervangen en vraagt om code, vandaar dat ik aannam dat de radio eruit geweest is ; heb nu ook gezien hoe het eea bevestigd is, en leek mij een logische stap, je hebt wat meer ruimte en zicht.

Weet iemand toevallig hoe lang ze er daar op het 'hoofdkantoor' van Volvo over zoiets doen ?

blauweroffel

Citaat van: MEN-O op 14-06-2013 11:48:40
Hmm, oke..Geen idee of het bij een C anders is dan bij een S/V, lijkt me van niet eigenlijk. Weet niet zeker of de rado eruit is geweest, alleen dat ie niks meer deed toen ik de auto ophaalde -> zekering defect, vervangen en vraagt om code, vandaar dat ik aannam dat de radio eruit geweest is ; heb nu ook gezien hoe het eea bevestigd is, en leek mij een logische stap, je hebt wat meer ruimte en zicht.

Weet iemand toevallig hoe lang ze er daar op het 'hoofdkantoor' van Volvo over zoiets doen ?

Ik vraag af en toe een code op van radio's bij de dealer, ik kan er op wachten......
Laatste keer kostte het mij wel 20 euro  :eusa_think:

BR

MEN-O

O wacht, sorry niet vermeld dat de code die in hun systeem staat niet werkte, waarschijnlijk is de radio een keer vervangen.

Toon Neijman

Nou bij mij is het toch de koppakking, heeft iemand enig idee van de kosten van een revisie. Volgens de garage zo'n 1100 euro?

MEN-O

Oei, dat is minder ! Misschien een beter idee om iemand van het forum een de koppaking te laten doen, of andere motor erin te laten zetten ?
Ik zie dat je nieuw bent op het forum, maar ik weet dat er een aantal mensen zijn hier die dat prima kunnen. (Misschien een nieuw topic aanmaken daarvoor.)

Volvo850Luxury

Citaat van: MEN-O op 15-06-2013 07:59:54
Oei, dat is minder ! Misschien een beter idee om iemand van het forum een de koppaking te laten doen, of andere motor erin te laten zetten ?
Ik zie dat je nieuw bent op het forum, maar ik weet dat er een aantal mensen zijn hier die dat prima kunnen. (Misschien een nieuw topic aanmaken daarvoor.)

Een andere motor omdat de koppaking kapot is?

)()()sT

Zo vreemd is dat niet ;)
Als er schade is aan het (onder)blok kun je idd best een geheel blok scoren.
De pest is alleen dan dat je bv. ook een koppeling zou kunnen vervangen en, en, en.... waar is dan het einde?

Wel balen van de diagnose.

cas

kachelradiateur deed ik afgelopen maand in 1,5 uur. ik had verder ook een lekkage op de slang achter het blok. Wat je bijna nooit ziet, want als het eruit loopt verdampt het direct! slang eraf, even opschonen en nieuwe en nieuwe klem erop. veel lekkages komen laatste tijd ook bij het potje las ik hier en daar. haal de slang OP het potje er  eens af, als er een barst zit kan ook daar de boel lekken. en onder druk loopt er meer uit door een klein scheurtje dan je denkt.

Ook de aansluiting van de kachelradiator gaf bij mij nog extra ellende. De afdichtringen incl die door het schutbord gingen waren verteerd en verrot! vervangen en geen druppel verlies meer bij mij.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Superskunkie

Citaat van: MEN-O op 14-06-2013 11:48:40

Dashboard loshalen en daar zit airbag in toch? Waarschijnlijk accupool ivm de airbag in dashboard losgemaakt en daardoor radiocode opnieuw invoeren?
Tonnie

MEN-O

Heel goed mogelijk ; maar vrijdagmiddag tegen 18:00 kreeg ik telefoon en de juiste code ! Vooralsnog werkt alles nu weer.

Over die motorruil ; Als je naar de kosten kijkt zou dat misschien voordeliger zijn ?

Volvo850Luxury

Citaat van: )()()sT op 15-06-2013 18:04:24
Zo vreemd is dat niet ;)
Als er schade is aan het (onder)blok kun je idd best een geheel blok scoren.
De pest is alleen dan dat je bv. ook een koppeling zou kunnen vervangen en, en, en.... waar is dan het einde?

Wel balen van de diagnose.
Hoe kun je schaden krijgen aan het onderblok door een kapotte koppaking dan?
Of bedoel je, als iemand heel lang met een sludge ( koelvloeistof + olie gemengd ) rijd dat dan alles in je onderblok kapot gaat?

Wants TS verliest alleen wat koelwater ( geen sludge ), dan lekt die dus van een zuiger naar een waterkanaaltje.
Als je hier mee door rijd krijg je toch eigenlijk geen schade aan je blok verder ( alleen kvs vaker bijvullen )

Sorry als dit dom klinkt maar wil het toch maar even vragen :P

RoelNL

Hoi hoi,

De meeste garages die ik ken hebben een apparaatje met een camera erop waarmee ze naar de cilinderwanden kunnen kijken, dat kan prima via het gaatje waar je bougies in komen. Dan weet je gouw genoeg of je een nieuwe motor nodig hebt of een koppakking.

En als je auto verder geen gek verbruikt hebt qua olie enzo dan kun je beter via het forum iemand regelen die een koppakking kan vervangen. Kan je ook gelijk een koprevisie doen, kost tussen de 250 en 300 euro bij een goed revisie bedrijf. Aan onderdelen ben je voor een koppakking  ongeveer 225,- euro kwijt incl. 20% korting. Als iemand op het forum kan vinden die voor weinig een kop eraf kan halen ben je ongeveer 300 tot 600 euro kwijt afhankelijk van wat je wilt!

Belangrijkste is natuurlijk eerst weten of onderblok beschadigd is of niet.
Mijn inziens is zolang je auto geen gek olieverbruik hebt en alleen koelvloeistof zal ik gewoon je koppakking vervangen.

Eventueel zelf doen als je je auto even een tijdje niet hoeft te gebruiken is geen optie?

Laat wel voor de zekerheid een garage naar je cilinderwanden en zuigers kijken met dat apparaatje!

Succes met je keuze!

Groeten Roel
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

MEN-O

Citaat van: volvobug op 12-06-2013 23:18:25
Uh, Menno, 430 euro is toch wel erg veel. Radiateurtje kost 75 plusmin een paar euro (Hella Behr) en met een uurtje of 2 zit alles weer dicht. Lekker uurtarief daar, of is er meer gebeurd/vervangen?
Rekening binnen :

Kachelkoeler : € 188,- ex btw
Pijp Kachel : € 52,- ex
Kvs + ander klein spul +/- € 25,- ex btw

arbeid € 168.96 ex btw
Totaal 435,51 ex btw ; € 526.97 inclusief.