Motor schoonspuiten?

Gestart door janmulder, 08-02-2005 19:18:21

Vorige topic - Volgende topic

Sven850GLT

Bij mij zag het er na het kopen redelijk netjes uit. alleen veel stof en modderspetters. Gewoon begonnen met een natte doek en wat dingen los te schroeven. Zo alles stap voor stap gereinigd. daarna is het alleen een kwestie van bijhouden. Ok, je bent er een zaterdagmiddag mee bezig maar t resultaat mag er zijn. Dus auto wassen? Kap open.. even een vochtige doek eroverheen, stof weg, modder weg. klaar!

Schoonspuiten doe ik liever niet. Heb slechte ervaringen met motorreiniger en ook met teveel vocht bij elektronica. Er blijft toch een vettig goedje overal achter en als het dan heet word bakt het er zeg maar in.

Mijn volvo is aan de binnenkant en 'under the hood' meestal schoner als aan de buitenkant.

gerritw

Citaat van: Rad op 09-02-2005 16:15:20
Kan je WD40 ongestraft op plastic smeren?

Ik heb het zelf niet ondervonden, maar bij motorrijders wordt ervoor gewaarschuwd dat sommige rubbers zich op den duur net zo gaan vormen en gedragen als kaugom.

Groets,

Gerrit

thuur

Citaat van: gerritw op 07-04-2005 13:48:39
Citaat van: Rad op 09-02-2005 16:15:20
Kan je WD40 ongestraft op plastic smeren?

Ik heb het zelf niet ondervonden, maar bij motorrijders wordt ervoor gewaarschuwd dat sommige rubbers zich op den duur net zo gaan vormen en gedragen als kaugom.

Groets,

Gerrit

WD40 is op olie-basis en niet alle kunststoffen verdragen dit op den duur. De kunststoffen die dit wel verdragen zijn hiervoor behandeld of speciaal gemaakt. Nu zijn de meeste slangetjes e.d. wat in je auto zitten wel bestand tegen wat olie hoor.

Gr 8)