Duidelijk aanwezige airco compressor

Gestart door Bgon, 05-07-2013 00:10:53

Vorige topic - Volgende topic

Bgon

Graag jullie advies over mijn duidelijk aanwezige airco compressor. Maar eerst een kleine voorgeschiedenis:
Sinds een maand in het bezit van een 850 2,5 20V uit 1996. 2 weken geleden naar autotemp Claasen geweest voor een airco check omdat er geen koude lucht uit het systeem kwam en de compressor om de paar seconden in- en uitschakelde. Bij de check bleek dat de verdamper lekte. Verdamper en droger inmiddels zelf vervangen en een dag later het systeem laten vullen bij autotemp Claasen. Draaiende motor, airco op vol vermogen en ijskoude lucht zoals het hoort! Maar........tijdens het rijden met ingeschakelde airco voel ik duidelijk de compressor in- en uitschakelen. Het vermogen is merkbaar minder en bij warme motor maakte de compressor een soort van slijpend geluid als de magneetkoppeling inschakelt.. De werking is en blijft echter wel goed (ijskoude lucht). Speling van de magneetkoppeling is 0,3mm.

Is mijn compressor aan het sterven? Of is het normaal dat de compressor wat herrie maakt en zoveel vermogen steelt?

Theostek

Als de accumulator is geplaatst, moet het systeem binnen de 15 min worden gevacumeerd of enigzins gebroken met stikstof.

Ijskoude lucht mag niet aan de orde zijn.

Compressor neemt inderdaad vermogen weg van de motor, en mag geen geluid veroorzaken.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Bgon

Bedankt voor je reactie!

Even een kleine nuancering: de lucht is niet daadwerkelijk ijskoud, maar koud zoals het volgens de monteur van autotemp Claasen hoort te zijn.

Als ik het dus goed begrijp moet het systeem weer worden leeggehaald en de compressor worden gewisseld?