topsnelheid 850 T5

Gestart door Robertjuhh, 26-12-2004 14:27:12

Vorige topic - Volgende topic

Rad

Op de duitse autobahn 245 op de teller gehad. Was volgens GPS 228 km/u.

205/50-16 banden er onder. (let op: de bandenmaat bepaalt de afwijking van je teller!)

evo

Dat heb ik nou altijd als ik vanuit Duitsland terug kom....

... zweihunderd auf alle stassen ...

('t was ooit een sticker toen men in voormalig West-Duitsland de snelheidsbeperking op de autosnelwegen ging invoeren)

... the HIGHWAY is made out of LIME JELLO and my HONDA is a barbequeuedOYSTER!  Yum!

Oja, en ik heb ook nog een Civic... :)

thuur

Citaat van: thuur op 02-01-2005 18:30:03
Voor de doorsnee auto ligt de afwijking op (afgerond) 7%. Anders gezegd: deze ligt tussen de paar procent en 10%.

Ik merk aan de snelheidsboete dat mijn teller op 138 km/u geen afwijking heeft :'( Daarbij moet ik zeggen dat ik 1 maat te grote banden erop heb liggen. De omtrek van de band verschilt 3% (195/65 t.o.v. 195/60), dus wijkt mijn teller zo'n 3% af. Dit geldt nathuurlijk niet voor ieders teller, de afwijking verschilt per auto en ieder onderdeel wat in de keten zit (sensor, kabels, electronica, wijzer, veertjes, contacten en noem maar op).

Gr 8)

Inmiddels ligt de juiste maat er weer onder. Ik zal me melden bij de volgende boete ;)

@Asbroek: je moet gewoon zeggen:"die van mij doet 255" en dan tijdens een kuchje 'opdtellr' en nog een keer je keel schrapen. Niemand die het gehoord heeft en jij hebt niet gelogen! ;D

Gr 8)