Benzine lucht

Gestart door fooc, 28-04-2013 09:53:06

Vorige topic - Volgende topic

fooc

Sinds een tijdje ruiken we een benzine lucht door de ventilatieroosters.

Je ruikt het bij de start voor een tijdje (koude start) en het vreemde is dat het niet altijd voorkomt.

Zijn er zaken die ik zelf kan controleren voordat ik de roffel naar een monteur breng?

lees wat zaken over ontluchting controleren maar dan moet hij waarschijnlijk de brug op.

cas

lekkage op je uitlaatspruitstuk... is mijn idee.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

fooc

Citaat van: cas op 28-04-2013 11:23:06
lekkage op je uitlaatspruitstuk... is mijn idee.

Omdat met warm spruitstuk zet het iets uit en dan geen lekkage?

jacques1967

Waarschijnlijk lekt de brandstof bij de koppeling van de aanvoer-brandstofstofleiding /vaste leiding ter hoogte van het uitlaatspruitstuk. De brandstofleiding is zelf voorzien van een dikke zacht rubberen mantel. Lekkage is daarom vaak niet direkt te zien. De brandstof lekt dus op de uitlaat en dat ruik je dus. Het betreft dus gezien vanaf de linkerzijde, motorkap open, leiding op/achter het motorblok , de leiding aan de linker kant(dan sta je dus voor de auto). Volg deze leiding en voel eens bij de overgang van de vaste leiding naar de flexibele leiding , als hij lekt zal hij lekken aan de kant van de flexibele leiding en daar vindt je waarschijnlijk de boosdoener. Ik heb het bij mezelf opgelost om een kort stuk brandstofleiding open te snijden en deze op het einde van de flexibele leiding te plaatsen en vastgezet met een slangenklem.

fooc

Een beetje laat maar bedankt voor je tip, ik ga kijken of ik er zelf wat aan kan zien en laat het hier weten.

fooc

Monteur denkt dat de rubbers van de benzine injectoren op zijn, deze binnenkort laten vervangen en kijken wat er gebeurt.

Jeroentjuh

Kijk ook even goed naar het kleine stukje slang die van de brandstofleiding naar de brandstofregelaar gaat, deze gaan vaker lek door uitdroging/scheurtjes/ouderdom.

fooc

Bedankt voor de tip. Laten we meteen nakijken.

fooc

Hij is nog niet op de brug geweest maar rook deze morgen weer een sterke benzine lucht, ff uit de auto gestapt en de stank was het sterkst achter aan de kant van de benzine tank.

Ik had sterk de focus op de voorkant maar misschien dan toch de leiding/ontluchting? Toch maar beter kijken weer op de brug, snelle inspectie leverde niets op.