Onregelmatig toerental, aparte symptomen

Gestart door jwstoop, 19-05-2009 16:38:26

Vorige topic - Volgende topic

jwstoop

Goedemiddag!

Ik heb al flink lopen zoeken op het forum, maar volgens mij zijn mijn symptomen anders dan wat ik in http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,14264.0.html of andere topics vind, vandaar dat ik een nieuw topic open.

Ik weet niet of de problemen verband houden, maar noem ze allemaal:

1. Ik heb soms last van een oscillerend toerental voor het stoplicht tussen 500 en 1200 toeren (ongeveer)

2.  Daarnaast, en hier gaat het eigenlijk om, loopt mijn stationair toerental langzaam op als ik langer stil sta. (File oid) steeds na een stuk rijden is hij wat hoger (1100 tpm, rijden, 1300 tpm, rijden, 1500tpm etc) tot maximaal zelfs 3000 tpm bij langdurig filerijden!!  ??? Dit  lijkt mij verband te hebben met de temperatuur van een aantal onderdelen.
Het gekke is echter dat als ik de auto van contact zet (kort, 5 seconden, of langer maakt niet uit) het meestal (niet altijd) en daarna weer start, het over is en hij weer netjes 850tpm stationair loopt....

3. Daarnaast lijkt het soms alsof hij in de versnelling zelf gas geeft, en ik dus niet kan remmen op de motor.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ben erg benieuwd!

mehn

Ik zou de TPS (gasklepsensor) eens schoonmaken, incl. de stekker.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

deaaron

Hallo,
dit is een oud topic, maar ik was benieuwd of het probleem verholpen is. Zo ja, hoe en wat was er aan de hand?

het lijkt er op dat ik hetzelfde probleem ervaar, alleen na het uitzetten start de motor niet meer.