LPi en inhouden/afslaan op LPG

Gestart door Mac850, 20-06-2013 14:25:43

Vorige topic - Volgende topic

mastertje

Citaat van: Mac850 op 23-06-2013 11:05:38
Dank aan alle meedenkers!

Het overschakelen naar LPG gebeurt inmiddels NIET meer. Het groene LPG lampje blijft knipperen, ook ruim na de 4 minuten. Eerst dus maar de lambdasensor vervangen voor de closed loop van het LPi systeem. Dure grap, origineel Volvo €160 incl.

Ja dat ligt dan dus niet aan je lambda sensor.. leuk als je die vervangt maar maar is totaal niet nodig. Als hij helemaal niet meer wil lopen op LPG is de diagnose zo gemaakt bij een gasboer! En dat is een stuk goedkoper dan 160 eu.
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

Ludo

Hoe lang rij je al lpg?.

Los daarvan, als je wat kilometers maakt heb je die pomp én lambdasonde volgende maand al weer terugverdient.  :D
Hoezo dure grap. ???

Mac850

Dank aan alle meedenkers!

Het probleem is opgelost. Accu minpooltje los, de nieuwe lambdasonde (Volvo 9207999) erin geschroefd, accu minpooltje er weer op (na 20 minuten) en voilà, motormanagement lampje uit. LPG draait weer lekker mee en zelfs de LPG 'hik' bij het vragen van iets meer vermogen is verdwenen. De lambdasonde is een NTK OTA4N-5B1 (komt van NGK) en ik was voor €125 inclusief BTW klaar.

We roffelen weer!

mastertje

Kan me niet voorstellen dat dit alleen door een kapotte lambda sensor is gekomen. We zullen zien of je auto het volhoudt :)
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

Mac850

Ik houd jullie op de hoogte!  ;D

toonbinneveld

dat is de eerste keer dat ik zulke klachten heb gehoord bij een lambda sonde  ::).  Zal hem onthouden