passen stoelen van C70 in V70 classic

Gestart door innocenti, 20-06-2013 22:07:21

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Hoi
Passen stoelen van een C70 in een V70?
En maakt de airbag aansturing veel uit? Modeljaar 99 stoelen in een modeljaar 98? Andersom moet je met weerstanden pielen om geen waarschuwingslampje op je dashboard te hebben.

Wie kan helpen?

)()()sT

Een goed bevriende forummer heeft ook de voorstoelen van een C in zijn 854.
Die waren volgens mij van een MY99 zelfs 8)

innocenti

Citaat van: )()()sT op 21-06-2013 07:09:07
Een goed bevriende forummer heeft ook de voorstoelen van een C in zijn 854.
Die waren volgens mij van een MY99 zelfs 8)
Thnx. Mechanisch past t dus.

Is de aansturing van de airbag ook veranderd? Kan je die uberhaubt aanpassen? Want die is vanaf MY99 veranderd.

Ries van de Zilverschuit

Van '99 naar '98 betekent gewoon dat het je het zonder werkende zijairbags moet stellen. De elektronische airbags kun je niet aansluiten op het circuit van een '98 met 'mechanische' airbags.

Heb zelf ook voorstoelen uit '99 en overweeg de airbags over te bouwen, weet alleen nog niet precies of dat kan en hoe het moet. Het lijkt erop dat je de rug van een '99 op het zitframe van een <'99 moet zetten en de airbagmodule over moet bouwen op het rugframe. Dit omdat de slagsensor onlosmakkelijk verbonden is met het zitframe. Wel een bult werk. De kwestie is dat de hoofdsteunen van een '99 anders zijn qua montage en vorm en niet over te zetten, anders dan met het hele rugframe. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

innocenti

THNX
Dan heb ik alle info compleet.

)()()sT

Ik heb nagevraagd en bij hem is de airbag gewoon mechanisch en zou dus wel werken (dat probeer je maar niet uit ;D) alleen werkt de gordelverklikker niet meer.