Klapperende/tikkende remklauwen

Gestart door avismagnus, 20-06-2013 10:55:40

Vorige topic - Volgende topic

avismagnus

Hallo allen,

Tijdje geleden heb ik op men v70 (tdi bj1999) de remklauwen vervangen door een setje dat ik zelf gereviseerd heb van een volvo 850. Voor de revisie gebruikte ik een setje van Budweg besteld bij autoteilleman.de en de blokjes heb ik door bosch blokken vervangen. De remmen werken heel goed maar als ik niet rem en ik rijd over oneffenheden dan hoor ik wat geklapper/getik van onder de voorwielen komen alsof de blokjes los zouden zitten.

Daarnet even een voorwiel eraf gehaald en ik kan hetzelfde geluid eenmalig 'reproduceren' door met men hand tegen de remschijf te kloppen. Alles zit gemonteerd zoals het moet lijkt me. Het enige waar ik wat aan twijfel is het feit dat er wel wat speling zit tussen het vaste en het 'zwevende' deel van de remklauw. De rubber bussen waarin de geleiderpennen over en wee schuiven zijn anders wel vervangen bij de revisie....

Heb dus niet echt een idee wat ik zou kunnen doen om het probleem te verhelpen.
Alvast bedankt voor jullie tips.

MVeldhuis

Is je koppelstangetje niet gewoon versleten?

jacques1967

Soms heb je bij imitatie remblokken aan de voorzijde dat ze inderdaad gaan klapperen . Dit komt omdat het klemmetje achterop het remblok  geen optimale pasvorm heeft. Wellicht kun je het verhelpen om het klemmetje iets te verbuigen zodat hij vaster zit in de uitsparing van het remzuigertje. En de raakvlakken van de remblokken tov de klauw kun je invetten met keramisch vet.

avismagnus

Citaat van: MVeldhuis op 20-06-2013 10:57:27
Is je koppelstangetje niet gewoon versleten?
Wat bedoel je met een koppelstangetje?

Citaat van: jacques1967 op 23-06-2013 10:13:36
Soms heb je bij imitatie remblokken aan de voorzijde dat ze inderdaad gaan klapperen . Dit komt omdat het klemmetje achterop het remblok  geen optimale pasvorm heeft. Wellicht kun je het verhelpen om het klemmetje iets te verbuigen zodat hij vaster zit in de uitsparing van het remzuigertje. En de raakvlakken van de remblokken tov de klauw kun je invetten met keramisch vet.
Hey het was me ook al opgevallen dat het blokje idd nogal losjes op de zuiger vastzit en heb al eens langs geprobeerd bij de klauw aan de bestuurderskant de klemmetjes wat te verbuigen. Het klapperen stopte idd maar na een paar keer remmen kwam het gewoon weer terug. Volgende keer maar eens andere remblokjes proberen.