autmaatpook vervangen of reviseren

Gestart door volvorama, 24-06-2013 21:16:53

Vorige topic - Volgende topic

volvorama

Het knopje van de automaatpook blijft soms hangen. Vooral lastig als je de sleutel eruit wilt halen. Ook is er een deel van het knopje afgebroken.

Nu kan ik de hele automaatpook vervangen, maar er bestaat ook een 'revisiesetje'. Eerlijk gezegd weet ik niet of je dat hier kunt kopen. Het gaat om: Växelspaksknopp reparationskit till Volvo 850, V70, S70, C70, 960, originalnr: 9181356. Het bestaat uit het indrukknopje en een veer.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van knop en veer?

Anders wordt het een hele nieuwe automaatpook, maar dat is wat prijzig voor alleen een defect knopje. Het verwijderen van de oude gaat volgens mij door de hoes een kwart slag te draaien waardoor deze kan zakken en dan heel hard aan de pook te trekken. Als ik het fout heb hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor het meedenken.

volvorama

Vraag is (via PB) beantwoord:

Wat monteren betreft, dat is an sich niet zo moeilijk. Simpelweg keihard duwen (En als hulpmiddel: aan de binnenkant de 'lipjes' wat afvijlen).

Het knop probleem is een bekend issue en los je veelal op door de pook te vervangen. Er zijn ook revisiesets, maar die gaan ook maar +-2 jaar mee (veertje en palletje zijn dan stuk, dat vervang je dan). Beter is een nieuwe pook bij de dealer of een tweedehands pook zoeken.

ThuurC

De hoes moet je inderdaad een kwartslag draaien, vervolgens HARD trekken (Pas op je gezicht, je moet echt HARD trekken). Erop zetten in omgekeerde volgorde en eventueel door de 'lipjes' wat af te vijlen (Ik kreeg 'm er anders niet op).

EDIT: Knop indrukken tijdens het trekken.