staafbobines c70

Gestart door twangerd, 25-06-2013 21:40:27

Vorige topic - Volgende topic

twangerd

onlangs begon mijn motor wat onrustig te lopen, toen bleek deze op 4 cilinders te lopen.
1 staafbobine kapot volgens de garage, deze verruild voor een gebruikte.
de motor liep direct weer top.
vanavond begon hij weer onrustig te lopen.
heb de staaf bobines er uit gehaald om deze te bekijken, weer terug geplaatst, en de motor loopt weer goed.
is het mogelijk dat dit misschien te maken heeft met mogelijk slecht kontakt of draadbreuk ?
heeft hier iemand ervaring mee ?

groet Eric

MEN-O

Onlangs ook een bobine kapot gehad bij mijn C70 ('00 T5), op de snelweg plotseling een knipperend motormanagement lampje (En beroerd lopen van de motor, heftig trillen en schudden), heb je dat ook ?

UserID6342

Die penbobines gaan vaker kapot, gewoon vervangen is het devies.  Niet lopen prutsen dus ;D

MEN-O

Oei, is dat leeftijdsgebonden Dirk, of gewoon random ? Uit m'n hoofd € 158,50 bij de dealer voor betaald  :o

UserID6342

Gewoon random en ze gaan allemaal een keer.  Heb er gisteren nog 3 vervangen bij Frank, nadat ik al eerder 2x eentje had gedaan.  Gisteren gelijk de resterende oude troep eruit en nieuw erin en alle problemen weer opgelost.  Foutcodes meteen gereset en klaar.

Ze zijn ook bij de dealer momenteel goedkoper en op de imi markt kosten ze circa 5 tientjes per stuk.

Frankglt

Citaat van: Dirk342 op 29-06-2013 19:14:24
Gewoon random en ze gaan allemaal een keer.  Heb er gisteren nog 3 vervangen bij Frank, nadat ik al eerder 2x eentje had gedaan.  Gisteren gelijk de resterende oude troep eruit en nieuw erin en alle problemen weer opgelost.  Foutcodes meteen gereset en klaar.

Ze zijn ook bij de dealer momenteel goedkoper en op de imi markt kosten ze circa 5 tientjes per stuk.

Mijn C70 heeft nu 286 dkm gereden en heb gisteren de 3 nog niet vervangen penbobines door Dirk laten vervangen. Klusje van niks, en nu kunnen ze weer 286 dkm er tegen. Aanrader om ze dus meteen alle 5 te vervangen.

mitchelli

Er zou natuurlijk een bobine aansturings draad tussen plastic deksel en blok kunnen zitten(ontbloot en tegen massa)....of een stekker op de bobine die niet helemaal lekker zit.

maar doorgaans is het de bobine zelf idd. Zou voorgaande punten wel even checken als ik je verhaal zo lees.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

UserID6342

Eensch !  Als de kap er dan toch afligt kun je dit idd heel goed controleren.