Vos850 stelt zich voor...

Gestart door vos850, 30-06-2013 21:26:36

Vorige topic - Volgende topic

vos850

Na al een paar jaar op het forum rondgeneusd te hebben word het toch eens tijd dat ik me voorstel. Altijd al onder de indruk geweest van de 850... Mijn eerste 850 was een 10v, deze kocht ik met de voor mij schrikbarende km stand van 350000 km... Na 3 jaar in deze auto rond te hebben gereden kocht ik mijn eerste snelle Volvo... Een 850 t5-r van 95 met een kapotte motor. Deze zelf vervangen bij een bevriende garage en tot mijn geluk ook een lager in de bak sneuvelde. Ook deze maar vervangen en een tijdje in gestuurd.

Tijdens een stevig ritje is de onderste leiding van de oliekoeler er af geschoten! Gelijk gestopt terplekke gerepareerd en olie er in gegooit . Schijnbaar toch te laat!! Nog een half jaar lang in gestuurd totdat zo,n twee maand geleden de lagers van het onderblok steeds duidelijker hoorbaar werden :-(. Op zoek gegaan naar een donor en er eentje gevonden in de vorm van een 855 t5. Deze vond/vind ik eigenlijk te mooi om te strippen en ik heb er nu dus twee... De t5 ondertussen aardig aangepakt en het begint er op te lijken (al zeg ik het zelf).

Dit alles in een tijdsbestek van zo,n vijf jaar.....

Ik zal deze week een paar foto's posten (ik weet het: this thread is worthless without pics)

Gr. Renco Vos