Supersprint uitlaat

Gestart door HoundDog, 05-11-2004 18:15:31

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

't leek wel een pot van een Moto... hij was zeer luid, maar 't klonk natuurlijk zo mooi omdat het een 5 cylinder was  ;)

Je kan misschien voor custommade gaan als je toch wat meer sound wil...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

HoundDog

Ik heb inderdaad ook zitten denken aan een custommade, dan heb je wel gelijk iets speciaals wat niemand anders heeft en wat echt je eigen smaak is.
Maar custommade is ook gelijk een stukje duurder.
Never drive faster than your guardian angel can fly!

mathh

Citaat van: HoundDog op 08-11-2004 20:17:25
Citaat van: BenC70ES op 08-11-2004 19:26:31
Ik moet toegeven dat er op het tuningsalon een seat leon V5 rondreed met echt supersound hoor...
Wat voor uitlaat had die Seat Leon eronder hangen dan?
Ik wil namelijk ook een echt supersound ;D

ik ben bang dat je geen schel geluid krijgt uit een auto die hoofdzakelijk op koppel afgestemd is. Een schel geluid (uitlaatbrul) krijg je volgens mij alleen bij hoogtoerige auto's (M3, M5 en zo).
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

BartT5R

Ik denk dat je "brul" en "gil" door elkaar haalt.

Ik denk dat je juist wel een "brul" kan krijgen uit een laagtoerige auto, luister maar eens naar al die Amerikaanse bakken, dat brult lekker denk ik zo.

Een "schel" geluid kan je idd maar bereiken met autos met beperkte inhoud per cylinder, dus ofwel zoiets als een 1.6 4 cyl, een 2L 6cyl, een 3L V8, een 3.5L V12, enzovoort.

Dit kan je goed horen bij bv het verschil tussen een 6 cylinder Porsche en een V12 Ferrari, beide gelijkaardige motorinhoud maar de Italiaan heeft wel dubbel zoveel cylinders die dus maar half zo groot zijn als die van de Duitser.
De Porsche gromt en de Ferrari gilt.

Brullen is lage frequentie, dus minder ontstekingspunten maar met zwaardere ontbrandingen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

M a r c

Gewoon een dikke 3" downpipe erop! Dan brult ie wel  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BartT5R

Citaat van: MH op 09-11-2004 09:48:12
Gewoon een dikke 3" downpipe erop! Dan brult ie wel  ;D

Yep, Marc is totally right. 8)
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.