Nou, ik dan ook maar

Gestart door joliho t5, 11-10-2004 22:57:30

Vorige topic - Volgende topic

joliho t5

Hallo uw allen aanbidders van die mooie Zweedse dingen (de auto's wel te verstaan, niet de vrouwen (walter!!).  Ik zal me ook tot die catagorie scharen. ;D

Ik zal me even voorstellen:

John, 34 jaar, werkzaam bij een grote Zuid-Hollandse Volvo dealer in het magazijn. Collega van Volvomaffia. Gelukkig getrouwd en 3 kinderen en ben nu bezig aan mijn 4de Volvo 850. Sinds augustus in het bezit van mijn laatste aanwinst, een 850 T5 estate AT in de zeer mooie kleur 420 (paars!! ;))

Ben sinds 6 of 7 jaar werkzaam bij deze dealer en kwam daar binnen in een Opel Kadett GSI. Tijdje later een kindje op komst en dat is natuurlijk niet makkelijk in een 3 deurs, gevolg is dus een andere auto en dat werd een Volvo 460 sportsline. Gezin werd later weer groter en ik vond dat er ook een grotere auto wel kon komen. TOEN GEBEURDE HET DUS, EEN 850!! Bij een filiaal van ons een schitterende 850 sedan (kleur 420!!) 2.5-10v gekocht. Helemaal naar mijn zin gemaakt met allerlei toeters en bellen en toe verkocht!! (ja, ja, verklaar me maar voor gek met zo'n schitterende auto) Wilde iets snellers en kocht een 2.5-20v. Deze maar even gereden want vond verschil tussen een 10 en een 20-klepper niet groot, dus op zoek naar een TURBO. Kocht een blauwe sedan T5 gechipt.
WAT EEN KANON, dit was pas snel (was trouwens van een ex 850 lid!!)
Ondertussen was er weer een baby op komst en ik zag plots op mijn werk een schitterde 850 staan. Ff-ies naar de prijs gevraagd en na veel 5-en en 6-en was tie van mij!!!! EN HIJ BEVALT UITSTEKEND!!!

Nu is het wel een lang verhaal geworden, ik stop even met het voorstellen.
Vragen over onderdelen oid. mogen altijd gesteld worden.
Ik zal mijn "ervaring" hierin te goede stellen aan de menigte. ;)

Ben op de sleuteldag heel de dag aanwezig en zal een ieder die komt dan wel zien.

John

Hierbij nog foto's van mijn 850 geschiedenis:

s©ub@

die eerste; rijd die toevallig in helmond rond? want volgens mij heb ik daar gisteren bijna de kont van geraakt :o
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

joliho t5

Ik heb die een jaar geleden aan iemand in Asten verkocht. Zou dus goed kunnen.

s©ub@

oeps...
zag hem dus gisteren rijden, nog steeds dezelfde velgen en nog steeds strak in de lak... alleen moet de eigenaar niet meer door het rood rijden op de eikendreef ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

joliho t5

Heb de vrijwaring nog dus de bon komt niet naar mij!!!

Was wel een zeer strakke auto en de nieuwe eigenaar hoefde niet eens te proefrijden oid. Was gelijk verliefd op de auto. Zonde dat ik dat lipje niet even eraf had gehaald, zou nu goed passen. Maar ja, ff-ies wachten en wie weet?? Wensen moet je blijven houden.

BobaFett

Mooie auto's/foto's John!!

Ik bespeur wel een voorkeur voor de kleur Aubergine  ;)

Rad

Het blijft idd een mooie kleur....staat goed bij de 850.

Mooie velgen! ;)

joliho t5

Ja, dat kleurtje 420 heeft toch wel een voorkeur bij mij   :-*

Krijg binnenkort mijn nieuwe digitale fototoestel uit Amerika binnen (via EBAY) en zal daarmee is even wat mooie plaatjes schieten, dan zet ik die hier nog even bij.

Hoop ook van as. zaterdag, de sleuteldag van de 850 club, ook wel een paar foto's neer te zetten. Mijn auto icm. andere paarse 850-ers. ::)

Update volgt dus nog een keer!!!

Frans Harkema

Citaat van: joliho t5 op 14-10-2004 21:38:19

Krijg binnenkort mijn nieuwe digitale fototoestel uit Amerika binnen (via EBAY)

Dan hoop ik van harte voor je dat deze niet wordt onderschept door de douane! Ik heb een tijdje terug een Big Front gekocht in de V.S. welke door de nederlandse douane werdt onderschept en als gevolg daarvan moest ik nog even BTW, accijnzen en behandelingskosten betalen. Daar wordt je niet vrolijk van. eBay binnen de EEG werkt prima, maar van buiten de EEG loop je nog altijd een bepaald risico om met voornoemde extra kosten opgezadeld te worden!

Just my 2cts,
Frans

BartT5R

Is zo,
ik heb destijds vaak cd's laten komen vanuit de US, kosten toen daar 10USD per stuk en de dollar was ongeveer 75 eurocent.
Maar in het begin geen probleem maar tegenwoordig wordt alles nagekeken.

Ik weet dat in Belgie je kan proberen de opgegeven waarde te beperken tot ik dacht 50 euro, dan is er geen tax verschuldigt.

Moet je eens natrekken bij de duane, kan je veel geld besparen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

joliho t5

Camera nu 2 weken in huis en geen rekening van de douane gehad.
Kreeg het via Fedex geleverd en daarvan kreeg ik ook een internetsite waarmee ik het transport kon volgen. Blijk toch dat de camera 2 dagen is vastgehouden in Ridderkerk bij de douane maar tich geen rekening.
Eind goed al goed??? ???

Ps. Vandaag weer even mijn winterbanden gemonteerd en even een nieuwe thermostaat gemonteerd. Duurde zeker een kwartier of langer voordat mijn auto warm werd. Is nu beter. Wel trouwens weer anders rijden zo hoor met die winterslofjes 1956015.

BartT5R

Dan zal er wel geen factuur volgen, want normaal moet je eerst betalen voor Fedex de camera bij je achterlaat.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Vulk

Mooie autogeschiedenis.
Uw eerste 850 vind'k wel het mooist. :)