Voorstelronde Allard met C70

Gestart door allard1972, 03-07-2013 15:59:18

Vorige topic - Volgende topic

allard1972

Omdat ik veel gebruik maak van forum's en eigenaar ben van een C70 uit 99, stel ik mijzelf even aan jullie voor.

Allard de Graaf, Hobby: sleutelen aan auto's

In Oktober ruilde ik na 10 jaar gebruik mijn MG-F '98 in voor een Volvo C70 Cabrio. De reden was: uitbreiding van het gezin. De kinderen kregen de leeftijd dat ze cabrio rijden ook leuk vonden, maar met z'n 4-en in een MG-F, dat gaat niet...
Na een aantal C70 gereden te hebben, was de keuze snel gemaakt C70 2.5T Automaat, Blauw met beige lederen bekleding.

Een volvo is veel leuker om aan te sleutelen dan aan de MG. Bij die engelse rotzooi gaat alles kapot wat je aanraakt.

Als manager ben ik voornamelijk achter een buro aan het werk. Hierdoor kan ik thuis niet goed stilzitten en sleutel veel aan de Volvo. Zeg maar preventief onderhoud.
ik heb al veel vervangen en of uit elkaar gehaald om de staat te bepalen, dus krijg de C70 al aardig onder de knie...
Wij gebruiken de C70 voornamelijk voor de vakanties en hij is door mijzelf voorzien van trekhaak, zodat onze vouwwagen erachter past.

We rijden er met veel plezier in en hoop dit nog jaren te kunnen.....

C70 met trekhaak en aanhanger?? waarom niet...... lekker op vakantie en veel open rijden...

Ries van de Zilverschuit

Met z'n vieren in een C70 gaat wel? En voor hoelang dan nog?

Welkom! Ik ken dat gevoel: dag achter het bureau, pc, besprekingen, duffe kop. En dan 's avonds: sleutelen!

Foto's komen zeker nog?

O ja, je hebt inmiddels een fel bediscussieerd blokje in de auto liggen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

allard1972

@ Ries
De kinderen zijn 8 en 5. Zij vinden het nog gaaf om achterin te zitten. Natuurlijk is dit op de snelweg niet te doen, maar binnendoor weggetjes in Italie, oostenrijk enz vinden ze gaaf.

Ik heb al aardig wat gesleuteld dus ook wat avondjes zoet geweest.
- voorveren incl. schokbrekers
- achterschokbrekers
- carterventilatie
- oliedrukmeter, olietemp meter en turbodrukmeter ingebouwd
- stablisatiestangetjes
- draagarmen
- alle turbodrukslangen
- vacuumslangen
- Achterremmen
- Radiator en thermostaat.
- Lederen stoelen opgeknapt
- onderhoud: olie, filters, bougies
- en kan nog wel even doorgaan

)()()sT

Welkom Allard,

klinkt allemaal goed, je onderhoudsplannen maar zeker ook de wagen.
Lijkt me heerlijk, zo'n cabrio in zuid Europa 8)

rifwachter

Hallo Allard,

Welkom op het forum.

Er gaat zeker niets boven het "open" genieten van de C70 cabrio.

Niet de foto's vergeten hoor.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

UserID6342

Welkom Allard !  Ben erg benieuwd hoe dat er nu uitziet een C70 cabrio met haak want die ben ik nog niet tegengekomen ;D

allard1972

foto's zijn toegevoegd... zie 1e poll

V70geRwin

Welkom en die vakantiefoto's zien er heerlijk uit!
Herken het helemaal van overdag met je hoofd en savonds lekker met de handen bezig!

Veel fijne km met de C70!

UserID6342

Ik vind ze gaaf !  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:  En het kan echt super zijn zo, een C70 met haak en een mooi passend 'bakkie' erachter.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

rifwachter

Mooie C70

Wel de eerste keer dat ik een cabrio met aanhanger zie.  ;D

Wat moet dat heerlijk zijn om daar zo te genieten van het "open" rijden.

In welke plaats kunnen we je tegenkomen?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

allard1972

Leuk die snelle reacties....

Ik woon in Nootdorp.
De foto''s zijn van de zomervakantie vorig jaar. De 1e in Oostenrijk, 2e en 3e  in Kroatie.
We hebben inmiddels een stoere vouwwagen gekocht en zijn hier afgelopen meivakantie mee naar Duitsland geweest.
Hoogte van de vouwwagen is perfect, je kan er gewoon overheen kijken, dus bij openrijden met aanhangervouwwagen heb je er geen last van en met de 2.5T zijn de bergen ook geen probleem.

Deze vouwwagen heeft een laadruimte van 1200 liter. Tevens is de bak te vullen, zonder dat de tent uitgeklapt hoeft te worden. Ideaal met een cabrio met bijna geen bagageruimte...
We kunnen niet wachten om weer op vakantie te gaan...

Kreeg vorig jaar bij een afdaling van 18% problemen met remmen. (zag te laat dat het 18% was) Dus  de remmen werden heet en kon gelukkig in de berm de boel tot stiltstand krijgen. Ben blij dat de vouwwagen een oplooprem heeft.

Arie T5R

Heeeeel gaaf! Ik zag kortgeleden dit:
,
Het windschotje tussen de hoofdsteunen van de achterbank. Zou er zoiets te verzinnen zijn voor de C? Mijn kabouters waaien er ook uit op de snelweg,maar wellicht zou dit wat kunnen helpen...

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: allard1972 op 03-07-2013 16:21:28
@ Ries
De kinderen zijn 8 en 5. Zij vinden het nog gaaf om achterin te zitten. Natuurlijk is dit op de snelweg niet te doen, maar binnendoor weggetjes in Italie, oostenrijk enz vinden ze gaaf.

Ik zie nu inderdaad dat dat best lukt, zeg! Kan me ook voorstellen dat ze het gaaf vinden. Zonder het maar te hoeven opperen, zouden ze  bij mij al in no time op de achterbank zitten, denk ik. Maar ik het geen C70 Convertible. Droom er soms wel van als het mooi weer is.

Lijkt me erg leuk vakantie houden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

allard1972

Ik heb de oplossing voor dit windschotje vorig jaar zelf gemaakt van plexiglass.

Kinderen zeggen dat het zeker scheelt, maar echt uit de wind zitten, lukt niet.
Petje op en zonnebril doet wonderen....

The Volvoboy

Ontzettend gaaf, een cabrio met een karretje erachter :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km