garage omgeving Herkenbosch / Roermond

Gestart door t2.0, 07-07-2013 08:51:35

Vorige topic - Volgende topic

t2.0

anwb heeft zijn licht er over laten schijnen. de oorzaak bleek een sensor bij de luchtinlaat te zijn. ( lichtmassa sensor oid ).
Schade €300.
wat die sensor doet is mij alleen nog niet duidelijk.

rpakuypers

Citaat van: t2.0 op 08-07-2013 18:49:03
anwb heeft zijn licht er over laten schijnen. de oorzaak bleek een sensor bij de luchtinlaat te zijn. ( lichtmassa sensor oid ).
Schade €300.

Luchtmassameter ?

Groet,
Roger

t2.0

dat is hem inderdaad, maar wat is zijn functie?

rpakuypers

Citaat van: t2.0 op 08-07-2013 20:41:24
dat is hem inderdaad, maar wat is zijn functie?

Citaat :
De luchtmassameter (LMM) (ook MAF=mass air flow meter), van een injectiemotor berekent de hoeveelheid lucht die via de luchtinvoer het verbrandingshuis intreedt. Voor het inspuiten van de juiste hoeveelheid brandstof moet het motormanagement precies weten hoeveel lucht er de cilinders in komt. De sensor van de luchtmassameter meet met behulp van een hittefilm, een plat draadje op een plaatje. De hoeveelheid lucht wordt in combinatie met de uitlaatgasrecirculatie aangepast.

Groet,
Roger

Domaso

Citaat van: t2.0 op 08-07-2013 18:49:03
Schade €300.

Voor € 300 vind je op het internet ongeveer 2 nieuwe LMM's. Let wel op dat je een originele vind, de imitaties zorgen nog al eens voor problemen.

edit: kijk eens bij http://www.maf-shop.com/
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

t2.0

rpakuypers bedankt voor de duidelijke uitleg! hoewel ik nu kan rijden met de stekker los, is het me duidelijk dat ik beter er een nieuwe (originele) in zet.
de suggestie om bij maf-shop te kijken vind ik te ingewikkeld tijdens mijn vakantie.

rpakuypers

Citaat van: t2.0 op 08-07-2013 22:34:33
rpakuypers bedankt voor de duidelijke uitleg! hoewel ik nu kan rijden met de stekker los, is het me duidelijk dat ik beter er een nieuwe (originele) in zet.
de suggestie om bij maf-shop te kijken vind ik te ingewikkeld tijdens mijn vakantie.

Graag gedaan, dat is het mooie van een forum. Je zou ook eens even bij Dirk of Arjen kunnen informeren of ze toevallig nog een werkend gebruikt exemplaar hebben liggen ................

Groet,
Roger

)()()sT

Zoals ik al zei werkt Martijn bij Rutten in Roermond. Wellicht weet hij iets.
Wellicht is er nog een forummer uit de regio met een reserve exemplaar?

UserID6342

Hebben we wel liggen voor een turbo, maar hoe krijgen we 'm bij jou ?

)()()sT

Ik kom deze week (en volgende weken) niet meer in de regio Venray.
Anders was er wel wat te regelen. Ik heb volgens mij ook nog een reserve (die ik wel weer terug zou willen) maar zit weer een stuk zuidelijker.

rpakuypers

Citaat van: Dirk342 op 08-07-2013 22:49:39
Hebben we wel liggen voor een turbo, maar hoe krijgen we 'm bij jou ?

Ik voel een forumtransportje aankomen ................ of een hele mooi lange fietstocht voor het hele gezin ;)

Groet,
Roger

t2.0

jongens allen bedankt.
dankzij de ANWB ben ik snel op weg gehollpen. de plaatselijke heeft het werk snel opgelost: was ook niet veel werk als je weet wat er aan de hand is.

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!