Scheeftrekken V70 XC classic

Gestart door Sjoek, 26-06-2013 19:59:42

Vorige topic - Volgende topic

Sjoek

Beste medeforummers!

Ben sinds dit weekend eigenaar van een V70XC classic, 2,5T awd met A.T.
Rijd er nu enkele dagen in, en met dat de auto vreemd reageerd op gas geven en gas loslaten (of een schakelmoment).
Op het moment dag ik gas geef en de auto wil vlot vooruit trekt hij naar links, en zodra ik het gas dan loslaat trekt hij naar rechts.
Dit is voor hele korte duur, en voel het erg in het stuur.

Heb zelf al vanalles nagekeken, maar nog niet veel geks gevonden. Ben alleen niet helemaal zeker van de wielstand van de voorwielen, deze staan echt haaks op het wegdek, echt 90 graden dus. soms lijkt het ook wel alsof de bovenkant van de banden meer naar buiten staan als de onderzijde.

Hebben jullie nog tips of ideeen?

Met vriendelijke groet,
Stefan

dirkvis1968

torque steering wegens te veel gas geven?

mastertje

En hoe zit het met hard remmen? Trekt ie dan ook naar één kant?

Citaat van: Sjoek op 26-06-2013 19:59:42
Beste medeforummers!
Ben alleen niet helemaal zeker van de wielstand van de voorwielen, deze staan echt haaks op het wegdek, echt 90 graden dus. soms lijkt het ook wel alsof de bovenkant van de banden meer naar buiten staan als de onderzijde.

90 graden ;D

Ik denk dat de rubbers in je draagarmen of je motorsteunen versleten zijn. Flinke wringijzer er tussen en kijken naar speling dus. Hoe is het slijtpatroon op je banden? Binnenkant vlakker dan de buitenkant?
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

BBS

Ook de stabilisatorstangen kunnen helemaal gaar zijn ;)

Oftewel: Stage 0 ::)
Volvoloos....

Sbv

compleet gare draagarm rubbers en fuse kogels ?

Sjoek

Ik zal mijn draagarmer / fuseekogels, stabilisatorstangen en motorsteunen eens nakijken morgen. Kijken of ik er wat aan kan vinden. Houd jullie op de hoogte.

stotteraar

Wouter1973

Een draagarmrubber hoeft niet direct 'compleet gaar' te zijn bij scheeftrekken. Typisch bij versleten draagarmrubbers -in mijn ervaring- is vooral ook een soort zijwaartse beweging bij remmen of gasgeven. Zo'n gevoel dat je bij het remmen het idee hebt tegen te moeten sturen.

Wouter1973

Citaat van: stotteraar op 26-06-2013 21:34:29
Uitlijnen?
Uitlijnen zou ik pas laten doen als je speling in draagarmrubbers, fuseekogels ed. 100% uitgesloten hebt.

Sjoek

Citaat van: Wouter1973 op 26-06-2013 21:36:35
Citaat van: stotteraar op 26-06-2013 21:34:29
Uitlijnen?
Uitlijnen zou ik pas laten doen als je speling in draagarmrubbers, fuseekogels ed. 100% uitgesloten hebt.

Idd Wouter, dat was mijn laatste zet :)

Sjoek

Nou, probleem is gevonden, heb de draagarmen vervangen want deze waren toch wat versleten (rubbers) en de kogels hadden lichte speling.

Er had ook een stuurkogel een flinke zijwaarste speling die ik niet had opgemerkt bij 1e controle.

Nadat deze vervangen zijn en auto uitgelijnd is, rijd hij weer super! nu nog 2 stabilisatorstangetjes, deze rammelen een beetje, maar is niet hinderlijk voor het weggedrag!