Chinese dubbeldin ervaring?

Gestart door StefanCJ, 14-07-2013 20:45:53

Vorige topic - Volgende topic

Jaco S

Arnie82

IGo had ik in m'n vorige auto ook... Was een Zenec VAG unit waar dit op geïnstalleerd stond. Werkt prima!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Arnie82

Zie dat er tegenwoordig ook al dergelijke devices zijn met Android erop... Da's ook wel een fraai principe!

Link naar review

Hmmm... Van Alpine naar origineel naar Android?? :eusa_think: :angel: :eusa_whistle: ;D
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

StefanCJ

Bedankt voor de tips. Een behulpzame forummer met werkende IGO op zijn Chinees heeft zijn SD kaart opgestuurd. Ik verwacht hem begin deze week in de bus, maak er een kopietje van en dan kan ik gaan navigeren als het goed is.

Toevallig dat er net gesproken werd over een Android radio  ;D. Ik heb er gisteren één besteld. Een niet-technische vriend van me wilde ook een 2din hebben, maar dan wel liefst een Android. Ik heb 'm besteld voor hem. Als 'ie bevalt (ik test hem eerst in mijn auto) dan hou ik deze en bestel ik een nieuwe. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat 'ie bevalt.  ;D.

Als 'ie bevalt komt de oude Chinees in de verkoop. Vandaag een flink stuk gereden, geluidskwaliteit is gewoon goed. Geen Alpine kwaliteit, maar dat mag je ook niet verwachten. SD-kaart, MP3 CD's, DVD's, werkt allemaal prima. Bluetooth met de ingebouwde microfoon is ook goed. Enige nadeel is dat het lastig is om navigatie erop te krijgen. Ik ben zelf niet zo'n ICT-held.

Nieuws over de oude en de nieuwe volgt dus nog.

Arnie82

Ben benieuwd... Als deze de volledige vrijheid geeft van de play store dan geeft dat zeker mogelijkheden. (flitsmeister, spotify, navi etc.)

Volgens mij is de toetsverlichting alleen in de blauwe kleur trouwens... Da's een no go. :eusa_naughty:

Hans Duiven

Citaat van: Dirk342 op 19-07-2013 12:20:26
Hans Duiven heeft hier een paar jaar terug ook mee zitten 'klooien'.  Was meen ik gelukt met IGO8 of zoiets degelijks.  Moet hier nog wel ergens op het forum staan.

Hebbes:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42307.msg884765/topicseen.html#msg884765

Klopt, werkte prima op de korte afstanden maar bij een transeuropean route werd het apparaat te heet en
liep hij vast.

jas

StefanCJ

Postbode met het kaartje is nog niet geweest.

Arnie82

De android ook nog niet binnen..? (lekker ongeduldig hier :eusa_whistle:)

StefanCJ

Nope. Ik kijk 20 keer per dag bij track and trace maar dat helpt ook niets.

Arnie82

Citaat van: StefanCJ op 23-07-2013 21:30:13
Nope. Ik kijk 20 keer per dag bij track and trace maar dat helpt ook niets.

Doe je wel "F5'en" dan..? ;D

StefanCJ

Vanmorgen vroeg stond de pakketbezorger bij mijn ouders aan de deur. Alweer geluk met de douane. Inmiddels vier keer iets besteld vanuit China en slechts één keer btw/invoerkosten moeten betalen.

Het pakket is uiteraard compleet met alle kabels en spulletjes erbij:

De radio ziet er mooi uit. Kwalitatief lijkt het ook gewoon goed, bij de knopjes krijg je niet de indruk dat ze er over een jaar uit vallen ofzo.

Er staat alleen in de gebruiksaanwijzing of op de doos helemaal niets over het Android system  :eusa_shifty:. Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat de gebruiksaanwijzingen oud of universeel zijn. Overigens: dit type radio was er in twee soorten, met analoge of digitale tv. Ik ga er niet vanuit dat ik tv wil gaan kijken in de auto dus heb ik de goedkoopste besteld, de analoge dus.

Als Marit straks thuis is van boodschappen doen ga ik eens luisteren en kijken. Wordt vervolgd dus  ;)

Arnie82

Nice... Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik zit zelf ook een beetje te denken om een dergelijke unit in te bouwen. Wat ik wel een must vind:

* Vrij android OS en dus de toegang tot de play store
* Ondersteuning van navi apps als waze of sygic en spotify mogelijkheid
* Groene (of eventueel witte) toetsverlichting (blauw is een "no-go")

Ben erg benieuwd of je unit hieraan voldoet. Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt en wat je kwijt was?

*EDIT* Ik denk dat je deze besteld hebt?

razorx

Ben benieuwd hoe die bevalt.
Ik heb zowel TomTom als Sygic op Android. TomTom beviel me het beste.

konniekip

Hoe werkt dit ding met aansluiten op de versterker in de auto?
Als het een beetje loop, haal ik er eentje met digitale TV in de auto.