Gestoord plan: 2.5D inbouwen in een C70

Gestart door ZC3rr0r, 16-07-2013 17:14:10

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Heb je geen ouders die bereid zijn borg te staan voor je restschuld?

glenfiddich1983

Citaat van: ZC3rr0r op 02-08-2013 08:35:20
Normaliter is dat nog niet zo'n groot probleem, maar laat ik nu net in een periode zitten waarin de bank ook nog een hoop geld van me denkt te ontvangen (huis verkocht met restschuld, bank kan, als ze dit willen, beslag leggen op mijn rekening courant als ik niet meewerk aan een betalingsregeling).

Als je je (spaar)rekeningen bij dezelfde bank hebt als die waar je de restschuld van de hypotheek hebt, dan kán de bank beslag leggen (conservatoir eigenbeslag) maar dat hoeft zeker niet. In principe kan de bank gewoon de restschuld volledig opeisen (als ze dat niet al gedaan hebben) en terstond verrekenen met al hetgeen jij nog van de bank tegoed hebt, oftewel je spaarrekeningen.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

StefanCJ

Tja. Ik heb zo'n duur shirt gehad. Er hangt er nog een boven het hoofd ...

thuur

Citaat van: StefanCJ op 02-08-2013 11:40:23
Tja. Ik heb zo'n duur shirt gehad. Er hangt er nog een boven het hoofd ...

Het shirt van Damocles?

Gr :eusa_think:

ZC3rr0r

Goed, en toen was de hele discussie over een andere wagen kopen ineens afgerond. :(
De trouwe blauwe had vandaag een warmloper en te weinig compressie op een van de cilinders als gevolg hiervan. :'(

Hoe dat zo ineens? Welnu, ik had vorig jaar zomer de radiateur vervangen vanwege lekkage, en toen viel me al op dat de onderste koelslang niet meer al te best was. Hadden alleen geen nieuwe bij de hand, dus zolang maar ff de oude teruggezet tot ik een nieuwe kon bestellen. Dat ben ik dus een jaarlang vergeten te doen (druk, druk, druk) en vandaag besloot de blauwe me er ineens aan te herinneren door de slang los te laten schieten toen ik de snelweg op draaide (vermoedelijk).

Had pas door dat er wat mis was toen de wagen ineens begon in te houden, iets wat me verbaasde want ik had gisterenavond nog getankt. Een blik op het dash en ik zag dat het mis was...vloeistofniveau waarschuwing stond aan en de temp op driekwart.

Ben zsm de snelweg afgegaan en onder de kap gaan kijken en zag dat de koelvloeistof in het reservoir helemaal op was. Ook liep de wagen (wonderbaarlijk, achteraf) heel beroerd stationair (4 poten ipv 5).
Ben naar de dichtstbijzijnde garage gekropen en daar hadden ze al snel door dat de slang idd afgescheurd was bij de aansluiting naar de radiateur.
Compressietest bevestigde vervolgens het vermoeden dat idd een van de cilinders veel te weinig compressie had. :(

Eind goed al goed gelukkig, want na wat onderhandelen kreeg ik met inruil van het wrak een hele goede deal op een Volvo S60 D5 die ze hadden staan (met nog maar 2,5 ton op de klok). Compleet me NAP certificaat, netjes ingevuld serviceboekje enz enz.

Heb besloten de blauwe dus achter te laten om gesloopt te worden en voort te leven in andere roffels.
Wel een zware beslissing (had net een hoop geld erin zitten met bijvoorbeeld de airbag inbouw, andere dash en groot onderhoud) maar moest ook verder, had een belangrijke afspraak die middag....knoop doorgehakt en verder gedieselt.

Ga hem echt missen though...dat autotje was echt een wagen met persoonlijkheid. :(

The Volvoboy

Dat is een klap! :o Jemig zeg! Alsnog Veel plezier met de S60 gewenst ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

StefanCJ

Nou, dat gaat ook snel zeg. Auto kapot, garage in, jadoediemaargraag, en verder rijden in een S60.

Wel zuur overigens. Heb je wat foto's van de S60?

rifwachter

niet gedacht om er een andere motor in te zetten na alles wat je aan deze auto hebt gedaan?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

ZC3rr0r

Citaat van: StefanCJ op 02-08-2013 21:55:51
Nou, dat gaat ook snel zeg. Auto kapot, garage in, jadoediemaargraag, en verder rijden in een S60.

Wel zuur overigens. Heb je wat foto's van de S60?

Tja, ik had het zelf ook niet zo voorzien, maar ik was al dik een halve dag verder met het ge-emmer en ik moest nog naar een afpsraak. Besides, bij mijn huidige (binnenkort oud-) werkgever is de regel dat als je stukken hebt aan je eigen auto (ipv een leasehok) dat het dan je eigen tijd betreft.

Men wilde eerst die S60 ook nog meegeven als huurwagen voor de dag, maar toen kreeg ik dus dat aanbod (for the record: een S60 D5 uit 2002 met 249.000 op de teller, HU1205 erin, climate control etc. etc. voor 3000 euro is geen slechte deal. Zeker als je bedenkt dat hij te koop stond voor haast 4000 euro en ik dus per saldo nog een goede 900 euro heb weten te onderhandelen voor een 850 met een kapot blok).

Ben net trouwens nog wel bij het bedrijf langsgereden samen met vriendinlief om de blauwe uit te zwaaien.
Waren stiekem beide gehecht aan die roffel, ga hem echt wel missen hoor.

Citaat van: rifwachter op 02-08-2013 22:01:41
niet gedacht om er een andere motor in te zetten na alles wat je aan deze auto hebt gedaan?

Absoluut, maar op dit moment hebben we niet de gelegenheid om een auto te delen dus dat zou voor zowel m'n vriendin als ik enorm schipperen zijn totdat de motor gefixt / vervangen was.

Is het zonde? Absoluut.
Is het mijn eigen schuld....ja, ergens ook wel.

Heb ik er spijt van? Rationeel niet, emotioneel duurt dit wel nog ff.

Julian

Ay :( Zonde van die 850! Er kan altijd iets gebeuren met een auto, je bent gerust niet de enige. Je bent in ieder geval weer voor een Volvo gegaan :D veel plezier met de D5!  :)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

BenC70ES

Zonde van de 850, maar had nog meer zonde geweest van die eventuele C70...   :eusa_doh:

Veel geluk met de S60.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

V70geRwin

Die blauwe moest je toch al wassen zei je laatst nog  ;D
En zo'n D5 is wel andere koek, je rijd vast genoeg voor diesel en anders poets je links en rechts gewoon een paar oude hokken  ;)

Veel plezier met je S60!  :eusa_clap:

Taranis

Veel plezier met de S60, wel iets anders na een alter I. En ik snap precies wat je bedoelt, ik mis de GLT ook nog steeds maar ja. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben.

Ik neem aan dat je bij de S60 alles wat met koelwater te maken heeft al geïnspecteerd hebt? ;D

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 03-08-2013 00:39:27
Zonde van de 850, maar had nog meer zonde geweest van die eventuele C70...   :eusa_doh:

;D

Hiker

Ik wilde hier gaan melden dat ik ooit bij een tjoener ben geweest die een vw tdi pompeduse 150pk in een audi TT had gelepeld.........maar ja, dat heeft nu geen zin meer. (Ding had veul pk, erg grote turbo, erg snelle software......en hij reed ermee op Zolder iedereen het zwarte rook-snot voor de ogen........ik dacht wel dat er een kenteken aan hing, maar of ie langs de rdw is geweext weet ik niet).

Maar goed helaas geen C70 2.5D <MY99. Jammer.

Veel D5 plezier....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha